Inaktiv platsannons

Junior inköpare – Motorkomponenter i Sodertalje

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 104 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Volkswagen Truck & Bus. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Om tjänsten

Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje, där Powertrain Purchasing är en av avdelningarna. Project Master Team arbetar mot avdelningens samtliga grupper med bl.a. prototypinköp, projektkoordinering och som stöd under hela inköpsprocessen. Då vi står inför många nya, stora och spännande projekt vill vi stärka upp vår grupp med nya medarbetare!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att prototypmaterial handlas upp till våra utvecklingsprojekt och arbeta direkt mot våra internkunder. Det innebär ansvar mot tidsplan, budget och kvalitet samt att självständigt arbeta med prototypmaterialförfrågan och orderläggning. En stor del av rollen är också att stötta andra inköpare med delar av inköpsprocessen. Uppgifterna består då bland annat av att förbereda och skicka ut förfrågningar samt sammanställa och analysera dessa tillsammans med senior inköpare. Du kommer också samla in och sammanställa annan information som behövs som underlag för beslut. I ditt arbete har du många kontaktytor. Naturligtvis internt på inköp men även mot andra funktioner på Scania som t ex R&D och självklart även mot våra leverantörer.
 
Din profil
Vi söker dig som är nyutexaminerad högskole- eller civilingenjör med ett starkt intresse för teknik, optimering och affärer.
 
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk, strukturerad och har förmågan att driva flera inköpsuppdrag parallellt och självständigt. Du trivs med ansvar och är trygg som kravställare. Vidare så strävar du efter att jobba långsiktigt och proaktivt för att kunna förbättra och effektivisera vår verksamhet och för att på bästa sätt kunna supportera övriga inköpare. Du trivs med att ta initiativ, driva förändring och utveckla den roll du befinner dig i. Då tjänsten även innebär flera gränssnitt både internt och externt tycker du om att samarbeta, träffa nya människor och att du behärskar engelska flytande i både tal och skrift.
 
Vi erbjuder dig
Vi ser denna tjänst som en mycket bra start på din karriär inom Scania och erbjuder dig en brant utvecklingskurva inom inköpsyrket genom strukturerad handledning, utbildningspaket och mentorskap.
 
Som anställd hos oss får du även ta del av andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer. För dig som bor i Stockholm och arbetar i Södertälje finns möjlighet att åka till jobbet med Scanias egen busslinje. Bussen åker från Cityterminalen och Liljeholmen och stannar direkt vid de olika arbetsplatserna i Södertälje.
 
För ytterligare information kontakta gärna
Anders Larsson, +46 8 553 537 02 Head of Powertrain Project Master Team, Purchasing.
 

Publicerad den

27-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sodertalje
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Södertälje | Civilingenjör / Arkitekt | IT | Heltidsjobb (förstajobb)