Brinner du för att kundinsikter och kundbearbetning och vill vara med och skapa den ultimata kundupplevelsen? Customer experience och churn management är identifierat som några av Viasats viktigaste områden och rollen som Customer Experience Project Lead utgör en mycket viktigt del i detta arbete eftersom du är med och skapar och driver initiativ som påverkar kundupplevelsen.
Det här erbjuder vi dig
Vi erbjuder dig en utmanande roll i en organisation med högt i tak. Du får möjlighet att utveckla strategier och planer för att öka kundnöjdhet och försäljning men också för att minska churn. Du bidrar i rollen med kreativitet, affärssinne, kundfokus och struktur.
Du är med och säkerställer att Viasat agerar utifrån insikter och bearbetar kunder på rätt sätt, vid rätt tillfälle och med rätt budskap. Rollen har stor inverkan på Viasats mest prioriterade områden och du kommer arbete med och driva projekt tillsammans med Customer Experience-teamet, men även med andra avdelningar inom Viasat såsom kundservice, sälj och produktteamet. Detta gör dig till en enormt viktigt spelare som håller ihop och verkställer projekt och initiativ.
En dag på jobbet i rollen
Customer Experience Project Lead ansvarar för att driva kundaktiviteter hela vägen från idéstadiet till exekvering och uppföljning. Du brinner för att proaktivt utveckla kundbasen genom inspirerande och säljdrivande kommunikation och bearbetning oavsett kanal. Rollen omfattar även ansvar för strategi och plan för lojalitetsprojekt och NPS.
Customer experience-avdelningen som rollen tillhör ansvarar för befintlig kundbas både i termer av intäkter och kostnader för att maximera nyttan men även för bearbetning och kommunikation i samtliga kanaler. Avdelningen äger avgörande nyckeltal så som churn, ARPU, NPS, merförsäljning och upp/nedgraderingar.
Ansvar i rollen består av:
Vad söker vi?
Vi söker dig med driv, analytisk förmåga och god förståelse för kundbearbetning och CRM-hantverket. Erfarenhet av CRM och kundutveckling och vi ser gärna att du jobbat med kundbearbetning i flera olika kanaler tidigare.
Som person trivs du i en dynamisk entreprenörskultur och är flexibel, drivande och innehar förmågan att lyfta blicken och tänka och agera strategiskt.
Vår framgång bygger på att vi kombinerar vår yrkesskicklighet med våra värderingar. Smart, Bold, Fun och Engaging innebär att vi vågar tänka nytt, tar nya initiativ med en attityd till att lyckas och skapa underhållning i världsklass. Vill du bli en av oss?
Ansökan
Ansök genom att bifoga CV samt personligt brev . Deadline för ansökan är 31 maj men intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden. För mer info, kontakta Andreas Karlsson, . Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) is a leading international digital entertainment group and we are shaping the future of entertainment by connecting consumers with the content that they love in as many ways as possible. Our brands span TV, radio and next generation entertainment experiences in esports, digital video networks and online gaming. Born in Sweden, our shares are listed on Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ and ‘MTGB’).
In March 2018, MTG announced a process to split MTG into two companies – Modern Times Group MTG AB and Nordic Entertainment Group. The Board intends to propose the distribution and listing of the shares at an Extraordinary General Meeting (EGM) of its shareholders during the second half of 2018. More information about the split can be found .
26-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!