Inaktiv platsannons

CFO interim till Lagerhaus i Göteborg

Om tjänsten


 är en inredningskedja som erbjuder prisvärda produkter med unik design som enkelt förnyar hemmet. Förutom färg, mönster och glädje vill Lagerhaus bidra till ett bättre samhälle där deras påverkan på människor, djur och natur är så liten som möjligt. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs 38 butiker i Sverige, 6 butiker i Norge och en växande nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Novax som är ett helägt dotterbolag till Axel Johnson AB.

 

SJR söker nu en CFO för ett interims uppdrag hos Lagerhaus. Uppdraget startar omgående och sträcker sig minst under sex månader. I rollen som CFO kommer du att ha ett övergripande ansvar över ekonomifunktionen men du kommer även att arbeta operativt. Personalansvaret sträcker sig idag över fyra personer och du rapporterar till VD.

Arbetsuppgifter som CFO


  • Bokslutsarbete och årsredovisning
  • Koncernredovisning
  • Budget- och prognosarbete med uppföljning
  • Ekonomisk uppföljning
  • Kassaflödeshantering
  • Rapportering till ledning, styrelse och ägare
  • Uppföljning av varulager

Rollen innebär även att sätta rutiner och struktur för ekonomifunktionen samt att driva och utveckla systemfrågor kopplade till ekonomiarbetet.

Kvalifikationer och erfarenhet
Du är utbildad civilekonom eller motsvarande med gedigen kunskap och erfarenhet av både redovisning och ekonomistyrning. Du har tidigare erfarenhet som CFO samt bakgrund ifrån revision. Vidare ser vi att du har erfarenhet ifrån detaljhandel, lagerhantering och e-handel. Du har generellt mycket goda systemkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet av systemimplementering samt arbetat med utveckling av ekonomisystem.

Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen som CFO på Lagerhaus bör du trivas med att arbeta i ett företag med tydligt affärsfokus. Du är en strukturerad, proaktiv och självständig person som vågar ifrågasätta och kan utveckla ekonomifunktionen. Du är prestigelös och idérik och har lätt för att pendla mellan operativa och strategiska arbetsuppgifter. Självklart är du en tydlig ledare som vill kunna påverka din organisation och ditt arbete.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av SJR. Alla frågor kring tjänsten hanteras av SJR, välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Hellström på tel 031-333 54 76. Då tjänsten ska tillsättas omgående sker urval och intervjuer löpande.

 

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Göteborg | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb