Inaktiv platsannons

Partneransvarig till Veckans Affärer i Stockholm

Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Vill du vara en del av det nya näringslivet? Nu söker vi en partneransvarig till Veckans Affärer

Veckans Affärer söker en partneransvarig med stor kompetens inom B2B-försäljning. Du blir en del av en expansiv och framgångsrik avdelning inom Bonnier News.

Veckans Affärer är ett av Sveriges mest kända varumärken inom affärsmedia. Vi vänder oss till det "nya näringslivet" - de tillväxtinriktade framtidsföretagen där de nya jobben skapas och de framgångsrika entreprenörerna och innovationerna föds. Vi värnar också om värderingar som mångfald, hållbarhet och jämlikhet. I dag är det inte bara viktigt att göra bra affärer, utan också hur affärerna görs.

Veckans Affärer är i dag en del av affärsområdet Business i Bonnier News, och har utvecklat några av näringslivets viktigaste och mest kända mötesplatser och koncept. Dit hör Näringslivets mäktigaste kvinna, Superföretagen, Hållbara affärer och Supertalang. Vi driver även en verksamhet med konferenser och ett mycket framgångsrikt nätverk för VD:ar i mindre och medelstora företag.

Som partneransvarig arbetar du med försäljning av partnerskap till Veckans Affärers olika koncept, event och konferenser. Du driver hela säljprocessen från egen prospektering till uppföljning. Du kommer från start att bli tilldelad en befintlig kundstock och ansvarar för uppbyggnaden av samarbeten med dessa företag. Du blir även ansvarig för att hitta nya kunder. Du förväntas göra självständig research och noggrann kartläggning av nya företag i behov av exponering och kunna sätta dig in i ett ämnesområde och en bransch för att förstå våra kunders behov.

Kompetens, erfarenhet och bakgrund

Vi ser gärna att du:

  • Har 4-5 års erfarenhet av B2B-försäljning och ett stort kontaktnät mot beslutsfattande marknadsfunktioner i näringslivet.
  • Har senior mognad i affärer och kundrelationer.
  • Har en god analytisk förmåga.
  • Är van att arbeta självständigt och driva hela säljprocesser.
  • Har ett stort intresse för affärsutveckling.
  • Har förmåga att arbeta i högt tempo och strukturera ditt eget arbete.
  • Kunskap inom Excel/Numbers och Powerpoint/Keynote.
  • Har goda språkkunskaper, flytande i både svenska och engelska (tal och skrift).

Vad kännetecknar dig som person:

  • Glad och positiv attityd.
  • Driven och målmedveten.
  • Förändringsbenägen.
  • Öppen och lyhörd.
  • Social och duktig på att knyta kontakter.
  • Lagspelare då rollen innebär mycket samarbete internt.

Är du den vi söker? Sök tjänsten nu!

I denna rekrytering samarbetar vi med Digital Clinic. Du är välkommen med din ansökan snarast till då urval och intervjuer sker löpande.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej