Har du nyligen tagit examen och vill komma in i en bred roll där du får lära dig mycket inom ekonomi? Har du hög serviceförmåga från tidigare arbeten inom kundservice? Då kan rollen hos vår kund vara en utmärkt startgrop i karriären!
I rollen på ekonomisupport hos vår kund kommer du ha kontakt både internt och externt. Internt hjälper du ekonomifunktionen med frågor som kan röra fakturering eller systemfrågor. Dessa frågor kommer in via kundens interna ärendesystem. Externt har du mycket kontakt med leverantörer som har frågor kring exempelvis obetalda fakturor, felaktiga uppgifter på fakturan eller andra frågor rörande ekonomin. Dessa frågor sker framförallt via telefon.
Du arbetar alltså i en intern helpdesk som fungerar som en supportfunktion till ekonomiavdelningen. I rollen får du en stor inblick hur en ekonomiavdelning fungerar. Rollen är både kommunikativ och administrativt lagd.
Din bakgrund
För att passa i rollen hos vår kund är det viktigt att du har ett intresse för ekonomi samt gillar att ge service. Troligtvis har du nyligen tagit examen inom ekonomi och söker nu efter en bred roll där du får en inblick i vad ekonomiarbetet innebär. Du vill även använda din kommunikativa förmåga. Har du tidigare arbetat som ekonomiassistent parallellt med dina studier är det meriterande men inget krav. Ett intresse och kunskap kring ekonomi är viktigt samt din serviceförmåga.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning. Vår kund är en stor aktör inom byggbranschen som har sina lokaler på Kungsholmen i Stockholm. Tjänsten är tänkt att starta omgående och arbetet utförs på heltid. Urval och intervjuer sker löpande.
05-06-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!