DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan.DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
CDS Agent till Customer Designed Solutions i Örebro
Just nu söker vi en CDS Agent som ska bli en del av vårt team. Är du serviceinriktad och positiv person som alltid sätter kunden i fokus, då är du kanske den vi söker.
Customer Designed Solutions (CDS) är en avdelning som ligger inom Non Terminal Based Operations (NTBO) i Örebro. NTBO Domestic är den funktion inom DHL som styr våra nationella partigodstransporter. Avdelningen består av ett 20-tal positiva och drivna medarbetare där alla har ett eget ansvar och arbetar med kundspecifika uppdrag.
Här i Örebro arbetar, förutom vi på CDS, ett 50-tal personer med transportplanering och administration.
Vad erbjuder vi dig?
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet.
I rollen som CDS Agent får du en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för den dagliga kontakten med en eller flera kunder. Du kommer att möta många spännande utmaningar då din roll kommer innebära att du är den drivande i många frågor. Du kommet även att åka på produktionsmöten och utveckla nya samarbeten med kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
transportplanering, reklamationsärenden och förfrågningar
samordna, optimera och utveckla trafiken i samråd med TK/TC/transportörerna
kommunicera med kunder både interna och externa samt åkerier
bidra till den bästa kundupplevelsen
delta på interna och externa möten
sammankalla möten och upprätthålla kontakt med kundansvarig
arbeta efter och utveckla fastlagda processer
hantering av fakturor och tillhörande fraktdokumentation inom ansvarsområdet
Vem är du?
Vi söker dig som är en ”teamplayer” med god samarbetsförmåga. Du är positiv, lösningsfokuserad, och vill sätta kunden i fokus. Vi ser att du har en god kommunikationsförmåga och har goda språkkunskaper i både svenska och engelska.
Vi ser även att du är:
lyhörd och proaktiv
affärsmässig
utvecklingsorienterad
positiv attityd och lösningsfokuserad
gillar högt tempo
branschkunskap och erfarenhet inom logistik
goda kunskaper i Sveriges geografi
god datorvana
Extra meriterande vid denna rekrytering är att du har erfarenhet av kranbilar.
06-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!