DHL Freight söker nu en teamorienterad och noggrann person med ett gott öga för siffor till rollen som dispatch support agent inom avdelningen Centraleuropa & Baltikum i Malmö. Som dispatch support agent blir du en del av ett team som i nära samarbete med vår trafikavdelning arbetar med trafikrelaterade administrativa arbetsuppgifter inklusive kostnadskontroll. I din roll kommer du dagligen att arbeta med registrering av transportuppdrag, fakturakontroll, beräkning och utbetalning av transportuppdrag och hantera frågor inom ansvarsområdet både från kunder och leverantörer främst via mail. En god organisations- och kommunikationsförmåga, strukturerad, gillar att arbeta med siffor och att kunna prioritera i sitt arbete ser vi som viktiga egenskaper för rollen. Tjänsten är en tillsvidare anställning med 100% sysselsättningsgrad. Tillträde för tjänsten snarast möjliga.
DHL Freight Centraleuropa & Baltikum avdelningen ingår i organisationen International och hanterar stycke, parti och helbilstrafik till och från Centraleuropa och Baltikum. Vi är idag ett starkt och engagerat team på 35 medarbetare på en avdelning som inte står stilla.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Registrering av trafikuppdrag
Hantering av administration i kunders TMS system enligt överenskomna rutiner
Registrering, beräkning, kontroll och utbetalning av uppdrag till leverantörer
Kontrollera och administrera leverantörsfakturor
Framtagning av information för analys och trafikuppföljning
Framtagning av POD
Kontakt med kunder och leverantörer
Kvalifikationer:
Noggrann, ordningssinne med fokus på detaljer
Stresstålig och driven
Bra kommunikationsförmåga
Tycker om att jobba i grupp men kan också jobba självständigt och ta egna initiativ
Datorvana
Kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook)
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av kundkontakt
Vilka är vi på DHL?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
26-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!