Inaktiv platsannons

Koordinator Samarbeten (vikariat) i Göteborg

Om tjänsten

Koordinator Samarbeten (vikariat)
Liseberg AB

Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,2 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 425 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus som är helägt av Göteborgs Stad.


 

Beskrivning av funktion

Funktion Marknad är Lisebergs marknadsavdelning med 18 medarbetare som arbetar med olika typer av marknadsföring och kommunikation genom Digitala kanaler, PR, Sociala medier, Foto/film, Samarbeten, Inhouse-produktion och ateljé. Med utgångspunkt i Lisebergs styrdokument, varumärkesplattform och gästinsikt, skall marknadsfunktionen stärka varumärket Liseberg och skapa marknadskommunikation som både bygger starka relationer med våra gäster och ökar försäljningen genom att driva trafik till affärsområdena. Funktionen ansvarar för varumärkesarbete och marknadskommunikation för Lisebergs hela erbjudande, men också att vara en stödfunktion för varje affärsområde.

Vi söker nu en Koordinator Samarbeten (vikariat) som kan förvalta och driva Lisebergs arbete med varumärkes- och marknadssamarbeten

Tillsammans med externa partners kommer du som Koordinator Samarbeten att driva Lisebergs arbete med varumärkes- och marknadssamarbeten. Tjänsten är ett vikariat under 4  månader med start i augusti.  

Kvalifikationer och erfarenheter

Vi söker dig som har;

  • Gymnasiekompetens med relevant påbyggnadsutbildning/högskoleutbildning inom marknadsföring, event marketing, sponsring eller liknande. 

  • Relevant erfarenhet av både projektledning och genomförandearbete i en kommersiell miljö med externa kontaktytor. Du skall även ha arbetat inom området, t ex inom företag och verksamheter med sponsring, event, co-branding och liknande typer av samarbeten.

  • Meriterande om du har erfarenhet av B2B-försäljning (relationsförsäljning) samt om du har erfarenhet från andra servicevarumärken t ex inom hospitality, turism, underhållning, resor eller andra relevanta tjänsteområden.

  • Mkt god erfarenhet av MS-Office.

  • God förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt i det svenska och engelska språket.

Personliga egenskaper

För att kunna representera Liseberg och stå upp för vår värdegrund (Glädje, Säkerhet, Omtanke, Kvalitet, Kreativitet) ser vi att du behöver ha en fallenhet för att arbeta proaktivt och drivande för att stärka företagsrelationer på kort och lång sikt. Du bör ha ett utpräglat affärsmannatänk, d v s förmåga att tänka både sälj och affär, samt mjuka värden som t ex varumärke.

Vidare behöver du vara en duktig kommunikatör som klarar av ett högt tempo med många parallella aktiviteter och projekt. Du är en noggrann och strukturerad person som har en positiv grundinställning och ett naturligt driv att ta initiativ. Du är försäljningsorienterad och kreativ i dina lösningar med en kvalitets- och kostnadsmedvetenhet och en realistisk syn på vad som är genomförbart.

Du behöver även vara en utpräglad teamspelare där prestigelöshet, engagemang, samarbete, lyhördhet är en självklarhet. Rollen är till stor del självständig, men du kommer att vara en viktig bricka i ett lagarbete för Lisebergs totala marknadsinsats.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej