Inaktiv platsannons

Operativ och strategisk Management Controller till vikariat i Stockholm

Om tjänsten

SevenDay erbjuder enkla, prisvärda och lättillgängliga spar- och låneprodukter. De har 75 000 kunder och är i dagsläget ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. 

SevenDay är specialister på sparande och privatlån med tydliga, attraktiva villkor. Affärsidén är att erbjuda enkla, prisvärda och lättillgängliga spar- och låneprodukter till konsumenter. SevenDay startades i november 2007 av privata investerare och dess ledning för att öka konkurrensen på spar- och lånemarknaden.

För SevenDays räkning söker vi nu en Management Controller som drivs av att arbeta både operativt och strategiskt. Detta är en rekrytering till ett vikariat på minst 10 månader med start i mitten av juli. SevenDay sitter i fina lokaler i Kista och tjänsten är på heltid.

Du kommer att ingå i ett mindre ekonomiteam om tre personer (CFO, Redovisningschef och Management Controller) där din roll innebär att analysera och övervaka affärsverksamheten samt stötta chefer och medarbetare i att utveckla verksamheten och uppnå uppsatta mål. Rollen är bred och innebär därför arbete både högt och lågt. En stor del av rollen innebär att rapportera utveckling, trender och avvikelser från budget och prognoser. Du kommer även vara med och implementera/utveckla modeller och metoder för analys och uppföljning.

Arbetsuppgifter/Ansvarsområden 

  • Budget och prognoser 
  • Uppföljning av verksamhet mot budget och prognoser
  • Månadsrapport
  • Ta fram underlag som underlag för beslutsstöd
  •  Implementera och utveckla verktyg för lönsamhetsanalys etc.
  •  Beräkna avkastning på investeringar
  • Stötta verksamheten genom att på ett pedagogiskt sätt förklara hur en idé eller ett beslut kommer att påverka den finansiella ställningen

Vem är du och vem söker vi?
För att passa i rollen är du civilekonom eller har likande högskoleutbildning. Vi tror att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ser gärna att du har tidigare erfarenhet från bank- och finansbranschen. Då rollen är bred kommer du att arbeta både högt och lågt varför det är viktigt att du uppskattar att arbeta både operativt och strategiskt. 

Som person har du en stark analytisk förmåga, är noggrann och ansvarstagande. Då kontaktytorna är många är det viktigt att du är kommunikativ och tydlig i ditt sätt. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Excel samt är van vid att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

 

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. 

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb