Inaktiv platsannons

Ekonomi & Löneadministratör till advokatfirma! i Stockholm

Om tjänsten

 

 

För vår kunds räkning söker vi nu en ekonomi- och löneadministratör till ett mycket prestigefullt konsultuppdrag över drygt ett års tid.

Ditt uppdrag
I tjänsten som ekonomi och löneadministratör hos vår kund ansvarar du för bolagets dryga 50 löner som du administrerar i Visma Lön. Du kommer dessutom att ha rollen som ekonomiassistent och arbetar med fakturering, leverantörsfakturor och kundreskontra. Det ingår även i ditt ansvarar att ansvara för det interna tidredovisningssystemet och vara länken mellan verksamhet och extern redovisningspart. 

Du kommer arbeta i en mycket entreprenörsdriven miljö där professionalitet och mycket god service är mycket viktigt och en självklarhet för dig som person. Arbetsmiljö är trevlig och präglas av en familjär stämning. Din roll som ekonomi- och löneadministratör är en ansvarsfylld, varierad och utvecklande roll.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
·  Löneadministrativt arbete i Visma Lön. Hantera löneförändringar, förmåner, förmånsbeskattning, semesterskulder mm.

·  Fakturaförslag till slutlig faktura samt bokföring och periodisk sammanställning.

·  Leverantörsregistrering, kontering, betalning, registrera utlägg, avstämning och bokföring samt periodiseringar

·  Kontakt med kunder gällande fakturor, bokföring av kundfakturor och kundinbetalningar samt kontroller och uppdateringar gällande kundreskontra

·  Skapa rapporter relaterat till arvoden, arbetade timmar, uppdatera listor/tabeller samt rapportera till SCB och försäkringskassan.

Din bakgrund
Vi söker dig som har ett några års erfarenhet av löneadministrativt arbete och som har arbetat med hela lönekedjan. Du har även en förståelse för och erfarenhet av grundläggande bokföring. Har du tidigare arbetat med Visma Lön är detta meriterande.

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person är du flexibel, ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du sätter alltid kunden i första rummet, såväl intern som extern och har en god kommunikativ förmåga. Vidare har du ett professionellt sätt och en prestigelös inställning.

Uppdraget tillsätts omgående. 


Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. 

 

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb