Inaktiv platsannons

Swedol söker en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra i Stockholm

Om tjänsten

 

Vi söker en konsult till vår kund Swedol som är marknadsledande inom bygg, entreprenad- och industrisektorn, kontoret är beläget i Tyresö.  

Arbetsuppgifter som dagligen förekommer är:

• Hantering av inkommande leverantörsfakturor 
• Fördelning, matchning och uppföljning av inkommande krediteringar
• Säkerställa kontering av samtliga leverantörsfakturor
• Uppdatering av rutiner och löpande förbättringsarbete på ekonomiavdelningen
• Skapa och skicka leverantörsbetalningar samt löpande bokföring

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av programmet Readsoft eller liknande scanningsystem
• Har kunskaper i systemet Medius
• Innehar en gymnasial- eller eftergymnasialutbildning inom ekonomi
• Vi ser gärna att du har 1-3 års arbetserfarenhet av leverantörsreskontra
• Det är meriterande om du suttit i affärssystemet Jeeves 

Vidare önskas att du har datorvana och goda kunskaper Office-paketet. Du bör ha utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. Som person är du ha noggrann, snabblärd och har lätt för att strukturerar upp ditt arbete. Vi söker en social person som fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga. Du är engagerad i ditt arbete och det är självklart för dig att hela tiden arbeta med att förbättra och effektivisera arbetet. 

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Publicerad den

29-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb