Inaktiv platsannons

Affärsstöd till rådgivningskontoret på Lindhagensgatan i Stockholm

... Våra affärsstöd är en viktig möjliggörare för att skapa effektiva arbetssätt och ge bra service till våra kunder. Skandia söker nu ett affärsstöd med placering på rådgivningskontoret,...

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Våra affärsstöd är en viktig möjliggörare för att skapa effektiva arbetssätt och ge bra service till våra kunder.

Skandia söker nu ett affärsstöd med placering på rådgivningskontoret, Lindhagensgatan. Affärsstödets uppgift är att ge administrativt stöd i affären till rådgivare primärt inom företagssegementet. Du kommer även att ge service till kund såväl skriftligt som via direktkontakt. Att arbeta effektivt med moderna stödsystem är en förutsättning i affärsstödsrollen.

Din roll

I ditt ansvarsområde ingår att förbereda rådgivarnas kundbesök, tillsammans med rådgivare delta i kundmöten hos kund, sammanställ material, utföra relevanta utredningar och att ta fram offerter. I övrigt har du ett stort ansvar för den löpande kundvården. Det kan handla om att svara på frågor som kunden har, skicka ut blanketter och broschyrmaterial. Även att förbereda, koordinera och ansvara för utvärdering av kundträffar.

Utöver ovan så har du en viktig roll gällande service på kontoret. Det handlar bl.a. om ta hand om inkommande samtal, ansvara för att telefoner är öppna under kontorstid och att säkerställa att kontoret är representativt.

Några av våra medarbetare
Daniel Winther
Portföljförvaltare
"Den professionella miljön, duktiga medarbetare som ställer krav, pushar och samtidigt visar uppskattning för varandra"
Sofie Kulp-Tåg
Portföljförvaltare
"Jag blir konstant utmanad och har möjlighet att utveckla min kompetens"
Johan Hagman
Telefonrådgivare
"Den optimala storleken på företaget, gör att känslan av att bidra fortfarande är stor samtidigt som du har möjlighet att specialisera dig inom olika områden."
Linda Karlsson
IT Utvecklare
"På Skandia är det högt i tak och alla idéer är välkomna. Vill du testa ny teknik eller arbetssätt uppmuntras du att testa och det uppskattas att du tänker framåt. "
Kvalifikationer

Din profil

För att lyckas och trivas i rollen som affärsstöd behöver du vara strukturerad, noggrann och initiativrik. Du ska ha ett intresse för ekonomiska frågor och IT. Du är positiv, samarbetsvillig och har lätt att anpassa dig till nya situationer eller förutsättningar. Därutöver har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Din bakgrund

Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet inom finans och försäkringsadministration, framför allt inom tjänstepensionsområdet. Du har erfarenhet av service/kundkontakter. Sjävklart är du en van användare av Officepaketet. Erfarenhet av försäljning är meriterande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har riktigt bra förmåner
  • Privatvårdsförsäkring för alla anställda

  • Vår företagskultur styrs av engagemang

  • Balans i livet och ett bra friskvårdserbjudande

  • Fantastiska kollegor

  • Bidrar till att göra skillnad

  • Förmånligt Personallån

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)