Region Stockholm ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till ca 1 000 000 privatkunder och ca 83 000 företagskunder i ett av Europas snabbast växande storstadsområden. Vi är ca 850 medarbetare i regionen och verksamheten bedrivs vid 49 kontor.
Som Kundansvarig ansvarar du för kundnöjdhet, lönsamhet och risk i din egen kundbas. Tillsammans med ett team av Kundstöd och Specialister erbjuder du kompetens och service som kunden gärna betalar för. Du har ett långsiktigt och tydligt affärsmannaskap som du använder för att utveckla din kundbas och proaktivt prospektera nya kunder.
Arbetsområden/ansvar:
Vi ser gärna att du har lätt att förstå kundens behov och är van med att komma med förslag på olika lösningar oavsett om personen i frågan är privatkund eller företagskund.
Du är social, utåtriktad, resultatfokuserad och har lätt för att skapa förtroende hos kunderna. Kunderna vill träffa just dig för din kompetens, tid och tillgänglighet och för att du levererar med hög kvalitet.
Då rollen kräver Swedseclicens har du ett par års erfarenhet av investeringsrådgivning och försäkringsförmedling samt erforderlig licens.
Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
23-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!