Inaktiv platsannons

Customer Experience Manager i Stockholm

Nu har du möjlighet att bli en del av oss på Trygg-Hansa och bidra till att bli Sveriges ledande försäkringsbolag. Hos oss välkomnas du till en arbetsplats med stark lagkänsla, stor gemenskap och sammanhållning

Om tjänsten

Trygg-Hansa söker en datadriven Customer Experience Manager

Med Customer Experience (CX) menar vi ”den känsla som uppstår hos kund, som ett resultat av samtliga interaktioner med Trygg-Hansa över tid” (end-to-end). Vi tror att kundupplevelsen blir allt viktigare som ett sätt för företag att särskilja sig och bygga sina varumärken och ser behov av att förenkla kundupplevelsen i stort samt möjliggöra värdeskapande erbjudanden som skapar trygghet och förutsättningar för våra kunder att leva och verka fullt ut. 

Vi söker nu en Customer Experience Manager till vårt nyetablerade CX-team som brinner för kundupplevelsen precis som vi gör. Tjänsten är baserad i Stockholm eller Malmö.


Vill du bli en del av en dynamisk arbetsmiljö?

Som Customer Experience Manager arbetar du med Trygg-Hansas övergripande kundupplevelse oavsett kanal. Det gäller både privatkunder och företagskunder.  Du arbetar datadrivet och analytiskt för att möjliggöra en förbättrad upplevelse för våra kunder och bidrar med din erfarenhet kring datadriven insamling av kundinsikter med fokus på att göra dessa agerbara.

I arbetet ansvarar du för att följa upp relevanta KPI: er för att driva kundnöjdhet och använder dessa som bränsle för att möjliggöra en enkel och smidig kundupplevelse. Du följer kontinuerligt upp det förändringsarbete som bedrivs med fokus på att mäta och verifiera hela kundresan. Du stöttar även olika delar av Trygg-Hansa med att möjliggöra ett kundorienterat arbetssätt och driva en kundorienterad kultur.

Du är en del av ett centralt CX-team och rapporterar till Head of Customer Experience.   


För att lyckas i rollen:

  • Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning och minst 5 års erfarenhet av att jobba med kundupplevelse med ett digitalt fokus
  • Du brinner för kunden och är passionerad kring arbetet med att säkerhetsställa en enkel och smidig kundupplevelse som skapar värde för kunderna
  • Du har vana av att arbeta med kund-KPI:er så som exempelvis Effortless och NPS
  • Du har arbetat med digitalisering och har troligtvis erfarenhet av servicedesign, kundresor och ett agilt arbetssätt 
  • Du har erfarenhet av att samla in kundinsikter och möjliggöra att dessa utgör bränsle för utvecklings- och förbättringsarbete
  • Du är van att arbeta med leverantörer och partners samt söker kontinuerligt inspiration utanför ditt eget företag och bransch för att driva utvecklingen framåt.
  • Du verkar genom att involvera och engagera samt brinner för att komma framåt och visa resultat
  • Som person är du nyfiken, samarbetsorienterad och driven
  • Du är analytiskt lagd och har en god kommunikationsförmåga, såväl på svenska och engelska i tal och skrift


Vad kan vi erbjuda dig?

Som anställd på Trygg-Hansa blir du inte bara en del av en nytänkande och framåtriktad verksamhet. Du blir också en del av RSA Group som är en global verksamhet med en lokal landbaserad organisation. Det betyder att vi kan agera snabbfotat på den lokala marknaden.

Vi ser våra medarbetare som lagspelare där vi tillsammans jobbar mot ett gemensamt mål. Vi erbjuder stöttning, utmanande arbetsuppgifter och en stimulerande arbetskultur med goda karriärmöjligheter. För oss är människan unik och vi sätter människan och mångfald i fokus. Vi är övertygade om att samarbete och olika perspektiv skapar de bästa förutsättningarna för bra prestationer.


Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Heltidsjobb (förstajobb)