Inaktiv platsannons

Inköpsadministratör inköp – Solna

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

Om tjänsten

Din roll

Du är en del av det administrativa stödet för inköpsavdelningen och sköter den löpande allmänna administrationen inom densamma.

Genomförandet av löpande kontroller och internrevision av så kallad masterdata och kontrakt är ett av dina huvudsakliga ansvarsområden. Vidare svarar du för att koordinera och besvara uppgifter och förfrågningar från huvudkontoret i Tyskland. Du är också kontaktpersoner gentemot övriga avdelningar inom företaget, och mot andra Lidl-länder.

Som administratör framställer och fördelar du regelbundna rapporter och utvärderingar inom inköp. Du bistår även projektledarna vid implementering av nya affärssystem och projekt som initierats av Lidl International samt vid Sverigespecifika projekt.

Du arbetar i vårt affärssystem samt hanterar olika sammanställningar i Excel. I rollen har du många externa och interna kontaktytor och hanterar löpande mycket information. Rollen tillhör teamet Organisation & Projekt inom administrationsavdelningen på inköp. Idag består teamet av 7 personer. Du rapporterar till teamchef Organisation & Projekt.

 
Din bakgrund

Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Du är en fullfjädrad administratör som är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha siffersinne och tycka om att arbeta i olika datasystem. När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut när det behövs.

Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Har du grundläggande kunskaper i tyska samt har en vilja att lära dig språket flytande? Då är detta rätt tjänst för dig!

 

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Publicerad den

27-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)