Inaktiv platsannons

Digital innehålls- och community manager i Stockholm

Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Vi på Bonnier AB söker nu en digital innehålls- och community manager till vår kommunikationsavdelning som kan ta vår närvaro i digitala kanaler till nästa nivå.

Vi söker dig som är självgående, kreativ och nyfiken! Sociala medier är en naturlig del i ditt liv och du har en fingertoppskänsla för de olika kanalernas styrkor och svagheter. Du är en skicklig skribent och kan allra helst även spela in och redigera video med små medel; antingen som självlärd eller med en utbildning i ryggen. Är du dessutom analytiskt lagd och har erfarenhet av att jobba data- och måldrivet (Vilka typer av inlägg engagerar flest följare? Vilka nås av inläggen? När i veckan läser flest våra inlägg?) i sociala kanaler är detta ett stort plus.

Som innehålls- och community manager kommer du vara en del av och jobba tillsammans med Bonnier AB:s kommunikationsteam. Du kommer vara med och bygga Bonnier-koncernens varumärke och kommunikation i digitala kanaler, både externt och internt. Det kan exempelvis handla om att lyfta fram anställda, rapportera från event och konferenser och intervjua spännande talare, berätta om viktiga händelser såsom nyrekryteringar och förvärv samt sprida våra olika bolags aktiviteter.

Du förväntas bidra med egna idéer kring hur vår närvaro i digitala kanaler kan fortsätta förbättras. Du ska vara självgående och ta egna initiativ men ändå vara van vid att jobba i team och dagligen synkronisera det du gör med andra.

Du bör kunna flytande engelska i skrift och tal då merparten av Bonniers kommunikation på koncernnivå sker på engelska, riktat till en global publik.

Några av våra medarbetare
Alexandra Markne-Lartén
Category Manager, Bonnier AB
"Öppenhet för nya idéer, intresse för att ifrågasätta etablerade sanningar och utmana fördomar"
Alexander Lydecker
Annonsdirektör, Bonnier News
"Mod att söka nya möjligheter och en stark drivkraft att göra dem framgångsrika"
Daniel Sandström
Förläggare, Albert Bonniers Förlag
"Trygghet i den egna kompetensen och stolthet över det professionella kunnandet"
Frida Boisen
Digital Chef, Bonnier Magazines & Brands
"Starka personligheter med unika perspektiv som är passionerade, medvetna och högljudda"
Kvalifikationer
  • Du har stor vana av att arbeta med de viktigaste sociala mediekanalerna och kan dela innehåll och följa genomslaget i dem utan problem (t ex Facebook, Twitter, YouTube, Instagram).
  • Är skicklig på och tycker om att skriva och är lyhörd för vilken tonalitet som passar i olika sammanhang.
  • Är orädd, nyfiken och social och drar dig inte för att kontakta människor och fråga om de t ex vill ställa upp på en intervju.
  • Har viss intervjuvana och kan avgöra vilka typer av ingångsvinklar och frågor som är intressanta och relevanta för målgrupperna i våra kanaler.
  • Kan flytande engelska i tal och skrift. Andra språk inget måste men ett plus.
  • Är självständig, driven och kreativ men är van vid att jobba i team och synkronisera det du gör med andra.
  • Kan analysera och sammanställa grundläggande statistik och är van vid att jobba målinriktat i sociala kanaler.
  • Är duktig på att fotografera och filma/redigera video.
Vi har riktigt bra förmåner
  • En av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

  • Vi utvecklar nyckelpersoner inom koncernen

  • Bonnier Sales Awards hyllar de bästa säljarna

  • Innovation i fokus på Bonnier Innovation Awards

  • Fantastiska internationella möjligheter

  • 350 varumärken och företag i 14 länder

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej