Inaktiv platsannons

DHL Freight söker: Ekonom Storage Borås

DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker vi dig som vill vara med och måla världen gul. Bli en i vårt team! Alla våra medarbetare är utbildade och certifierade internationella specialister.

Om tjänsten

Vilka är vi?

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

DHL Freight Storage är en ledande aktör inom tredjepartslogistik, med samarbeten med ett stort antal kunder. Vi är ca 130-170 medarbetare beroende på säsong.

Vad erbjuder vi dig?

På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet.

Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Borås.


Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du får en utvecklande och spännande roll då du bl a arbetar med;

  • fakturering för flertalet av våra kunder

  • hantering av inkommande leverantörsfakturor

  • delaktig i bokslut

  • avstämningar och uppföljning

  • administration av tidredovisningssystemet

  • kundanalyser och utveckla lönsamheten

  • medverka till förbättringar och effektivisering inom de interna processerna i gruppen

  • identifiera trender och proaktivt driva förbättringsarbete

  • övriga arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning

Vi söker dig som har:

  • relevant utbildning inom ekonomi med inriktning redovisning

  • några års arbetslivserfarenhet inom en redovisningsfunktion med hantering av leverantörsfakturor och fakturering

  • goda kunskaper i svenska och engelska

  • goda kunskaper i Excel

  • mycket god kommunikationsförmåga i både muntlig och skriftlig form

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vi personliga egenskaper så som teamorienterad, positiv, driven och prestigelös. Inom gruppen arbetar vi ständigt med processer och förbättringar varför det är bra att du har ett intresse av detta.


Ytterligare egenskaper som är bra att ha i denna roll är:

  • noggrann

  • positiv och öppen

  • lösningsorienterad

  • ansvarskännande

  • förmåga att planera och organisera

  • på ett självständigt sätt ansvara för sin egen utveckling genom att lära sig nya uppgifter

Publicerad den

18-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Borås
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Logistik / Transport
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Borås | Logistik / Transport | Deltidsjobb