Inaktiv platsannons

Senior Payroll Controller till snabbväxande bolag i Stockholm

Om tjänsten

 

Till vår snabbväxande kund söker vi nu en Senior Payroll Controller som ska hantera bolagets ca 300 löner själv. 

Detta är ett konsultuppdrag på 75-100% och uppdraget är aktuellt att tillsättas omgående med en varaktighet om 12 månader pga. en föräldraledighet. Kunden är lokaliserad i centrala Stockholm.

Ditt Uppdrag
Det är viktigt att du har en löneutbildning samt minst två års arbetserfarenhet av lönearbete. Du kommer jobba i Visma lön och har Söderberg och Partners som leverantör för pension, försäkringar och förmåner. Du behöver vara van och arbeta i Excel samt behärska engelska i både tal och skrift.

Du kommer ansvara för företagets löneprocess från ax till limpa. Bland dina ansvarsuppgifter finns det bland annat:

o   Underlag till lön

o   Ta fram kostnader för löner och rapportunderlag

o   Avvikelserapporter i Excel

o   Manuella justeringar löpande under månaderna

o   Admin av lönestystem och HRIS

o   Årsskiftsrutiner - Kontrolluppgifter, Fora, Bonus och extrakörningar

o   SCB statistik varje månad

o   Retroaktiva beräkningar

o   Hantering av förskottssemester

o   Förmåner – admin till portalen och registrering av avdrag och tillägg

 

Du kommer även ansvara för att:

o   Ta fram anställningsavtal, arbets- och arbetsgivarintyg, UC, Visum admin

o   Lönesupport för medarbetare och chefer

o   Presentera och svara på frågor om lön under introdagar

 

Det är även meriterande om du har erfarenhet från outsourcing och/eller relocationfrågor – lön.

Personliga egenskaper

Du kommer ansvara för löneområdet på egen hand så det är viktigt att du är 100% självgående. Vi tror att du är detaljorienterad samt en självständig ”doer” som inte är rädd att leta kunskap själv samt även är villig att hugga tag i alla typer av arbetsuppgifter. Du är van med att arbeta med många olika bollar och gilla när det händer saker. 

Du är flexibelt lagd och noggrann med ditt arbete. Vi tror vidare att du är ansvarstagande samt har en utvecklad känsla av att ge en god service. Rollen kräver mycket samarbete med affären, stötta medarbetare och chefer samt svara på frågor så du bör vara kommunikativ.

Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Andreas Klingensjö på 076-6471648 eller andreas.klingensjo@sjr.se.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. 

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb