Inaktiv platsannons

Supporttekniker on site till Älmhult

Om tjänsten

Supporttekniker on site till Älmhult Älmhult
Sista ansökan 2018-06-29

Är IT och teknik något av det bästa du vet? Har du erfarenhet av on site support och tycker att det är roligt att jobba med utmanande tekniska problem i en organisation som engagerar sig i din utveckling? Är du dessutom en teamplayer med en grym servicekänsla, och målmedvetenhet som vill ta steget upp i landslaget? Då kan Atea vara rätt plats för dig!
 
Just nu söker vi en ny stjärna som kan jobba som on site support hos en av våra mest spännande kunder i Älmhult, med flexibilitet att pendla till Helsingborg vissa dagar.
 
Din roll i laget 
Som it-konsult inom support och service kommer du att ingå i vårt affärsområde Services. Du kommer att vara placerad ute hos vår spännande kund i Älmhult. Här kommer du att ha en självständig roll som on site supporttekniker och hantera allt från de mest vanliga problem kring ett klientoperativsystem och standardapplikationer, till mer specifika problem gällande infrastruktur kopplat till klienten. Dessutom hjälper du användare på plats med både hårdvaruproblem och felsökning.
 
Vi har många olika roller och jobbar mot allt från lokala till globala kunder och stöttar dem primärt inom IT-tjänster som Servicedesk, On-Site, drift och övervakning. 
Hos oss får du möjligheten att utmana dig själv genom nya varierande uppdrag, eller helt enkelt bli en del av en tyngre befintlig leverans. Med andra ord finns det möjligheter till utveckling hos oss. Antingen genom Atea-bekostade certifieringar från dom allra största leverantörerna, via erfarenhet eller genom att gå våra interna karriärprogram och rikta in dig mot exempelvis säkerhet, datacenter, kommunikation eller projektledning. Helt plötsligt har du kanske hittat din nisch och det är dags att gå med i ett nytt lag inom Atea och på vägen träffa ännu fler härliga kollegor som delar ditt driv inom just IT.   
 
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som junior it-konsult är:  
  • Vara slutanvändarens närmsta kontakt inom klientorienterade incidenter, via telefon, mail och framför allt på plats 
  • Support av kringutrustning och stödjande system som print, A/V och AD-administrering 
  • Dokumentera och jobba enligt branschstandarder för att förbättra it-supporten och standardisera lösningar  
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.   
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  
 
Som person känner du troligtvis igen dig på följande: 
Självklart har du ett brinnande intresse för it och teknik. I detta har du också en målmedvetenhet och en vilja att utvecklas och hela tiden lära dig nya saker inom området. Du tar personligt ansvar för dina arbetsuppgifter, för teamet och självklart för din egen utveckling. Du är självklart serviceminded med ett fokus på att ge den bästa upplevelsen i alla lägen, så väl tekniskt som socialt. Detta kräver även en mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   
 
För att lyckas i tjänsten som junior it-konsult inom service och support bör du ha följande kompetens: 
  • Har goda kunskaper om hur en dator är uppbyggd och fungerar, främst gällande vanligt förekommande applikationer och Microsofts operativsystem inom både klient och server  
  •  Har ett gott logiskt tänkande och felsökningsmetodik 
  • Ha erfarenhet av Active Directory och en vilja att utvecklas och lära dig mer.  
  • Talar och skriver engelska och svenska flytande  
  • Har B-körkort 
Det är även meriterande om du har  
  • Har yrkesmässig erfarenhet av metodisk felsökning och felavhjälpning av datorer och kringutrustning. (ex. Microsofts och Apples operativsystem, Internet Explorer, Microsoft Office, nätverk och kommunikation, skrivare och kringutrustning  
    Har kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP) och System Center Configuration Manager (SCCM).   
    Ha kunskaper om molntjänster och smarta enheter (IOS/Android/Windows) 
    Har kunskaper inom ITIL  
    Har erfarenhet av Service Now
  • Har en eftergymnasial utbildning med IT som fokus       
  • Talar ytterligare språk utöver svenska och engelska   

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Älmhult
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Älmhult | IT | Heltidsjobb (förstajobb)