Har du erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra, och vill utvecklas i en ansvarsfull roll på ett anrikt företag i IT-branschen? Då kanske detta kan vara en möjlighet för dig!
Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till Softronic AB. Du kommer självständigt att ansvara för hela processen för leverantörsreskontra, vilket fordrar att du är trygg i detta sedan tidigare.
Du kommer bland annat att arbeta med
- Betalningar av leverantörsfakturor
- Avstämningar
- Periodiseringar
- Löpande bokföring
- Kvalitetskontroller av leverantörsreskontra
Du utgör en viktig servicefunktion gentemot övriga kollegor på kontoret.
Du kommer att arbeta i en ekonomifunktion om sammanlagt 7 personer. Softronic sitter i inbjudande lokaler i Hammarby Sjöstad. Tjänsten är en konsultanställning om 6 månader via SJR, och för rätt person finns därefter stor chans till överrekrytering till kunden.
Lämplig bakgrund
Vi ser att du som söker denna tjänst har arbetat i något eller några år som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra, men framför allt att du vill växa och utvecklas i rollen. Vidare har du någon form av ekonomirelaterad utbildning på gymnasienivå eller motsvarande.
Du är en van systemanvändare, och det är meriterande om du även har erfarenhet av NAV. Du har goda kunskaper i Excel.
Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och har en god känsla för service. Du tar eget ansvar för ditt arbete, och arbetar proaktivt och målmedvetet.
Vi ser fram emot din ansökan!
19-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!