Konsult- och serviceförvaltningen, Löneenheten
På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Med vår hjälp kan förvaltningarna och de kommunala bolagen koncentrera sig på sina kärnverksamheter.
Arbetsuppgifter
Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för ca 25 medarbetare på kommunens löneenhet. Löneenheten hanterar i snitt utbetalning av 7500 löner varje månad.
Inom ramen för löneenhetens uppdrag kommer du att ansvara för att införa, driva och utveckla processer och projekt inom löneområdet samt tillhandahålla en övergripande expert- och rådgivande funktion när det gäller lönefrågor i kommunen. I dag använder kommunen lönesystemet Personec P.
Kvalifikationer
Vi söker en trygg ledare med lyhördhet för de behov som finns inom organisationen. Du har förmågan att inspirera dina medarbetare, är resultat- och målinriktad, proaktiv och har en god problemlösningsförmåga med helhetssyn.
Vi söker dig med relevant utbildning inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer tillräcklig.
Du bör ha chefserfarenhet och vana att leda andra. Det är meriterande med bred kompetens kring lönerelaterade frågor och regelverk.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.
Bifoga CV och personligt brev med din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Inspireras av hur det är att bo, leva och verka i Örnsköldsvik
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Löneform Fast timlön/månadslön
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Örnsköldsvik
Län Västernorrlands län
Land Sverige
Referensnummer 2018/372
Kontakt
Birgitta Ölund, avdelningschef, 0660-880 56
Facklig företrädare
Michael Carlsson, Vision, 0660-88760, michael.carlsson@ornskoldsvik.se
Sista ansökningsdag 2018-08-13