Inaktiv platsannons

Supporttekniker 1st och 2nd linje i Linköping, Norrköping

Om tjänsten

Supporttekniker 1st och 2nd linje Linköping, Norrköping
Sista ansökan 2018-08-26

Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Atea Östergötland fortsätter att växa och just nu söker vi dig som vill jobba som supporttekniker med fokus på 1st och 2nd line Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.  
 
"På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag." – Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea  
 
Din roll i laget  
I rollen som supporttekniker kommer du på plats hos vår kund arbeta med support via mail, telefon och chatt till kundens användare. Du kommer även få hantera mer avancerande ärenden i 2nd line. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kund.  
 
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som supporttekniker är:  
• Support via mail, telefon och chatt.  
• Arbeta med felsökning av komplexa problem.  
 
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.  
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  
 
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:  
Du är serviceinriktad, noggrann och eftersträvar att uppnå mål och leverera hög kvalité. Din samarbetsförmåga är god genom att du är lyhörd och kommunikativ. Vid stressiga situationer behåller du lugnet och kan fokusera på rätt saker. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  
 
För att lyckas i tjänsten som supporttekniker bör du ha följande kompetens:  
• Tidigare arbetat med it-support.  
• God kännedom om Windows-plattformen.  
• Kunskap inom nätverk, Citrix, NetApp och OP5.  
 

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Linköping, Norrköping
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

IT | Heltidsjobb (förstajobb)