Inaktiv platsannons

Affärsspecialist Privat - Sparandeförsäkring i Stockholm

Om tjänsten

Om jobbet

Som affärsspecialist har du ansvar för såväl kollektivavtalad tjänstepension (avtalspension) samt våra privata pensionsförsäkringar. Du ingår i avdelningen Business Improvements tillsammans med övriga affärsspecialister för t.ex. företagsaffären & depåhantering likväl affärsägare för samtliga större affärspartnerskap, robotics, bolagets kanalstrategi samt sparande totalt sett. Inom enheten är även Risk Management, AML-Officer, Data Protection Officer och Chief Information Security Officer organiserade vilket ger ett team med både bred och djup komptens i all affärs- och produktförvaltning likväl utveckling.

Som affärsspecialist driver du utveckling och förvaltning av dina produkter i enlighet med våra affärsstrategiska mål. Du har ett brett kontaktnät inom koncernen och ett nära samarbete med affärs- och IT utvecklare.

Arbetet innebär bland annat att:

  • Förse företagsledningen, affärsansvariga och andra relevanta forum med väl underbyggda förslag till beslut vad gäller produktrelaterade investeringar och andra strategiskt viktiga produktfrågor
  • leda och driva affärsanalyser och utredningar inom ansvarsområdet
  • vara beställare av utvecklingsinitiativ och förvaltningsuppdrag samt medverka vid den affärsmässiga prioriteringen av dessa
  • löpande följa upp produkternas hälsa, marknadssituation, riskbild och strategiska inriktning
  • tillhandahålla adekvata regelverk och villkor för produkterna samt verka för att dessa implementeras och tillämpas i verksamheten
  • förse verksamheten med aktuella produkt- och erbjudandebeskrivningar
  • genomföra produktnära omvärldsbevakning

Business Improvements består idag av totalt 18 personer.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Vi söker dig som har god kunskap om fondförsäkring generellt och kollektivavtalade pensionsavtal likväl kapitalförsäkring speciellt. Du har utbildning från universitet eller högskola med inriktning ekonomi, juridik, samhälle eller marknadsföring. Vidare är du bra på att uttrycka dig skriftligt samt har god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska. Erfarenhet av utvecklingsarbete och förståelse för automatiserings- och digitaliseringsutmaningar likväl samhällsekonomiska sammanhang värderas särskilt.

Som person tar du egna initiativ och agerar utifrån bolagets bästa genom att koordinera relevanta komptenser kring dina produkters behov. Du har god analytisk förmåga, är affärsmässig och marknadsorienterad och kan balansera önskemål mot lönsamhet. Vidare kan du planera, prioritera och arbeta på ett effektivt sätt så att du håller tidsramar och arbetar mot uppställda mål. Du är även pedagogisk och trivs med att tala inför grupp.

Du kanske tidigare har jobbat med
  • Liknande arbetsuppgifter hos annan försäkringsgivare
  • Kundsupport
  • Försäkringsadministration
  • Affärsanalys och projektledning

Möjliga nästa karriärsteg
  • Affärsägare
  • Chef
  • Analytiker

Varför jobba med mig/oss

Business Improvments är med där det händer. Vi samverkar, stöttar och hjälper varandra och tar oss an utmaningarna tillsammans med kunden i centrum och de allra bästa ambitionerna.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)