Inaktiv platsannons

Inköpare till Scania General Purchasing i Sodertalje

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 104 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Volkswagen Truck & Bus. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Om tjänsten

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Gruppen Area Industrial System Sweden, som idag består av 12 personer har ansvaret för inköp av indirekt material till de svenska produktionsenheterna, Scania Tekniskt Centrum (Scanias forsknings och utvecklingsenhet) och Scania IT. För varje enhet finns en Area inköpare. Då en av våra inköpare antagit nya utmaningar internt, behöver vi hitta en ersättare som lokal inköpare med placeringsort Södertälje. Om du är intresserad av affärer och teknik samt vill vara med i utvecklingen av framtidens Scania är detta rätt jobb för dig.

Dina arbetsuppgifter
Som lokal inköpare inom Area Industrial System, är du ansvarig för inköpen till den enhet du supportar, d v s du ansvarar för tvärfunktionell koordinering, för att säkerställa att leverantörsbasen är optimal samt att orderläggning, avtals- och prisförhandling genomförs. Du kommer att befinna dig i centrum för inköpsaktiviteterna på den enhet du ansvarar för och kommer dagligen att ha kontakt med ett stort antal människor, såväl internt som externt.

Din profil
Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter, är drivande och kan arbeta självständigt och i ett stundtals högt tempo. Förmåga att kunna prioritera och hålla deadlines värdesätter vi också högt. Du har teknisk eller ekonomisk utbildning och några års arbetslivserfarenhet, gärna från inköp, forskning & utveckling, försäljning eller produktion. Du behärskar engelska i tal och skrift samt gillar att ha många bollar i luften och har lätt för att umgås med människor.

Tidigare erfarenheter från Scania meriterande.

Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss. Vi ser fram emot din ansökan!

För mer information
Kontakta Josephin Aigner (Purchasing Manager), 08-553 522 34 alt. 070-08 27 037 (semester 16/7-12/8)

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sodertalje
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej