Inaktiv platsannons

HR-administratör till Pöyry - Stockholm

HR-administratör till Pöyry -... Pöyry är ett internationellt konsult- och ingenjörsföretag. Vi erbjuder tjänster inom kraftproduktion,...

Om tjänsten

HR-administratör till Pöyry - Stockholm

Pöyry är ett internationellt konsult- och ingenjörsföretag. Vi erbjuder tjänster inom kraftproduktion, transmission & distribution, skogsindustri, bioraffinering & kemi, gruv & metall, samt infra, vatten och miljö. Tillsammans levererar vi smarta lösningar och arbetar med de senaste digitala innovationerna. I Sverige är vi ca 500 experter, utspridda på 16 kontor.

Under 2018 är vi stolta över att fira vårt 60-års jubileum och förra året blev vi utsedda till en av Sveriges 10 bästa arbetsgivare i kategorin medelstora företag, i Universums årliga undersökning.

Vi på Pöyrys HR-avdelning letar nu efter en ny administrations-stjärna! Vår kollega har precis bestämt sig för att prova nya utmaningar och nu behöver vi dig som vill ansvara för allt som har med anställningshantering och löneförberedelser att göra.

I rollen ingår bland annat:

  • Att vara kontaktperson mot vår lönepartner med arbetsuppgifter som att:
    • förbereda löneunderlag och ansvara för leveransen av rätt lön
    • svara på frågor från medarbetare och chefer
    • hantera frågor om tidsskrivning
  • Att vara Super User för våra HR-system, vilket bland annat innebär:
    • att registrera anställningar, avslut och förändringar i system
    • att säkerställa god datakvalitet och bidra till utveckling av system och processer
  • Att vara lokal kontaktperson för International Assignments;
    • till exempel hantera interna transfers & arbetstillstånd/visum
  • Att ansvara för anställningsavtal och hantera förmåner och försäkringar

Just nu arbetar vi med att digitalisera och automatisera många av våra HR processer och där får du en nyckelroll i utvecklingen och implementeringen av dessa projekt.

Vi söker dig som gillar administration och att vara spindeln i nätet. Troligvis kommer du vara den som kommer känna våra medarbetare och chefer bäst av alla!

Vi tror att du har:

  • flera års erfarenhet av administrativt arbete
  • erfarenhet av lönerelaterat arbete
  • goda kunskaper i Officepaketet
  • vana av att arbeta i olika system
  • goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

För oss är det också viktigt att du har en hög servicekänsla då du dagligen har kontakt med många av våra medarbetare och chefer. ör att trivas bra i rollen är det också viktigt att du är noggrann och är van vid att själv strukturera och prioritera ditt arbete. 

Tjänsten utgår från Stockholmskontoret. För frågor om tjänsten kontakta HR chef Hanna Reutman på .

Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Välkommen med din ansökan!

Dela detta jobb

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej