Inaktiv platsannons

Team Manager Customer Success i Göteborg

Team Manager Customer... Vill du vara med på en spännande resa i ett tillväxtbolag med produkter som gör skillnad? Är du en visionär...

Om tjänsten

Team Manager Customer Success

Vill du vara med på en spännande resa i ett tillväxtbolag med produkter som gör skillnad? Är du en visionär strateg med förmågan att få det att hända? Då kan vi vara rätt för dig! 

Stratsys revolutionerar arbetslivet med vår plattform för planering, genomförande och uppföljning - vi förenklar arbetslivet med vår molnbaserade produkt.  

En av hörnstenarna vår framgång bygger på är att ge service i världsklass till våra kunder. Men vi nöjer oss inte med det. Det är dags för oss att ta nästa steg i digitaliseringen av våra interna och externa processer med sikte på att ytterligare förbättra och förenkla våra kunddialoger och fortsätta leverera kundservice i världsklass. Vill du vara med? 

Vi söker nu dig som vill vara del av vår fortsatta framgång i rollen som Team Manager Customer Success hos oss. En roll där du kommer att ha möjlighet att tänka stort och visionärt för att sedan operativt leda oss till nästa steg i att skapa fantastiska användarupplevelser.  

Vårt Customer Success team ansvarar för att våra kunder och alla användare får bästa service och stöttning i sitt användande av våra produkter och därmed även är mycket nöjda med sin upplevelse av vår produkt och erbjudande. Vi uppnår idag detta genom att:

  • ge service till våra användare i deras användning av produkten – via chatt, telefon eller digitala ärenden
  • erbjuda och utveckla lärande och support i produkten i form av e-learning och online manual 
  • vara produktspecialister internt i vår organisation – vi har gedigen och djup kunskap i hur vi bäst sätter upp Stratsys plattform för att ge bästa möjliga användarupplevelse 

Som Team Manager Customer Success leder du den strategiska utvecklingen av våra processer och teamet för att ge våra användare den bästa upplevelsen av vår plattform.

Du kommer att

  • skapa den strategiska planen för vårt Customer Success Team samt tillsammans med teamet omsätta planen till fantastiska användarupplevelser
  • utveckla våra processer och Customer Success organisation för att fortsätta stärka vår användarnöjdhet mot högt satta mål
  • coacha och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet samt utvecklingen av er som team
  • ha många samarbetsytor inom men även utanför organisationen

Rollen kommer att vara baserad i Göteborg eller Stockholm.
Du har 

  • universitetsutbildning inom Ekonomi, IT, Systemvetenskap eller liknande 
  • minst 4 erfarenhet av arbete inom Customer Success, Support eller After Market inom B2B
  • erfarenhet av ledarskap och du ser detta som en självklar del även i din nästa roll
  • erfarenhet av att ha drivit utveckling och förbättringsarbete inom tidigare arbete
  • erfarenhet av digitala helpdesk plattformar och/eller self service portal är meriterande

Du gillar att 

  • arbeta strategiskt och långsiktigt
  • driva och nå framgång tillsammans med andra
  • arbeta proaktivt och lösningsfokuserat
  • skapa fantastisk kundnytta

Vi på Stratsys gillar: 

  • att nå våra mål och skapa resultat
  • gemenskap och att ha kul på jobbet
  • prestigelöst samarbete
  • träna tillsammans och må bra
  • att förenkla arbetslivet!

Hos oss blir du del av ett engagerat team i en dynamisk och utvecklande miljö, som har fokus på att skapa fantastiska resultat och ser till att ha riktigt kul tillsammans under tiden!


Låter detta som en möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan direkt, dock senast 31 augusti. Vi ser fram emot att höra från dig!

Vill du läsa mer om oss och dina framtida kollegor? Klicka in här:  !

Kika även på vårt fantastiska Customer Success Team  

Dela detta jobb

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej