Inköpare i Stockholm

Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Vill du vara med på en spännande resa på ett av Nordens ledande e-handelsföretag? Vill du vara med och bygga upp nya kategorier som kompletterar Adlibris enorma boksortiment? Då kan tjänsten som inköpare på Bokhandel+ passa dig.

Bokhandel+ ansvarar för Adlibris Non-Books sortiment som är under stark utveckling. Som inköpare ansvarar du för alla inköp och sortimentsbreddning för tilldelade kategorier, samt att detta görs enligt företagets målsättningar och strategier. Inköparen jobbar tätt tillsammans med sajtansvariga och webbredaktörer i Adlibris svenska, finska och norska team för att, med lönsamhet i fokus, säkerställa optimalt sortiment och inköp till kampanjer. Därtill samarbetar man nära Adlibrisgruppens övriga sajter: Kökets Favoriter, Discshop, Bamba, Yayday, Odla, Wonderwall och Roliga Prylar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Driva sortimentsbreddning av tilldelade kategorier och säkerställa konkurrensmässig sortimentsutveckling.
  • Löpande inköp från befintliga och nya leverantörer enligt avtal och behov.
  • Säkerställ optimal kampanjplanering.
  • Förhandling av generella och kampanjspecifika priser, rabatter och villkor med leverantörerna.
  • Uppföljning och justering av priser och inköpsvillkor för att optimera bruttomarginalen.
  • Optimering av lagernivåer med lönsamhet i fokus.
  • Utarbeta rapporter och analyser kring inköp och priser inför möten och förhandlingar.
  • Marknadsanalys/konkurrensbevakning.
Några av våra medarbetare
Kristiina Ajpe
Online manager Adlibris Finland
"Jag drivs av den aldrig sinande entusiasm, framåtanda och ständiga utveckling som finns här."
Kvalifikationer

Vi letar efter en driven person som delar med sig av sina åsikter och som gärna testar nya arbetssätt och tekniker för att öka lönsamheten. Det är naturligt för dig att sätta kunden i fokus och du har en god känsla för service. Vidare är du prestigelös och kan tänka dig att hugga i där det behövs. Du är självgående men samtidigt en lagspelare som med en utåtriktad personlighet bidrar till en god stämning.

Personen vi söker har eftergymnasial utbildning inom inköp eller ekonomi, samt gärna några års yrkeserfarenhet inom området. För att lyckas i rollen krävs en mycket god analys- och förhandlingsförmåga, lönsamhetsförståelse samt ett starkt kommersiellt tänkande. Du behöver även ha en god administrativ förmåga och kunna kommunicera med tydlighet både internt och med leverantörer.

Ett krav för tjänsten är att du är flytande i tal och skrift på svenska såväl som engelska.

Hos Adlibrisgruppen vill vi samla talanger med olika bakgrund och kulturer eftersom vi är övertygade om att bredden gör oss starkare och mer konkurrenskraftiga som företag. Du kommer att jobba tillsammans med kunniga och engagerade kollegor med stor passion för e-handel och affärsutveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning samt start snarast möjligen. Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser din ansökan så snart som möjligt.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Härliga och centrala kontorslokaler

  • Work-life-balance

  • Vi växer och söker dig som vill växa med oss

  • Friskvård

  • Personalrabatt på alla våra härliga produkter!

Publicerad den

12-11-2018

Extra information

Ort
Stockholm
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Dela jobbannonsen