DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker vi dig som vill vara med och måla världen gul. Bli en i vårt team! Alla våra medarbetare är utbildade och certifierade internationella specialister.
Vilka är vi?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Till vår terminal i Umeåsöker vi en administratör till kontoret som kommer att arbeta med kundservice i form av avisering, administration och support.
Tjänsten är vikariat med 75-100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten tillsätts omgående.
Vad erbjuder vi dig?
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Ta chansen att vara en del av vårt skickliga globala team. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som medarbetare på avdelningen Administration Support jobbar du främst med kundservice. Det innebär att du svarar på inkommande samtal både från externa och interna kunder, du tar emot kunder i vår kundmottagning, samt att du jobbar mycket med våra åkerier och andra leverantörer. Initialt är det stort fokus på aviseringsbiten, vilket innebär i huvudsak att, via telefon, mail, fax och brev besvara frågor kring aviseringar från externa kunder.
Telefonen och datorn är det främsta arbetsverktyget. Det är viktigt att ha kunden i fokus och att bemöta kunden på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Vi jobbar med gemensamma mål och vi har definierade nyckeltal inom service, kvalitet, kostnadseffektivitet samt produktivitet.
Arbetstiderna kan variera mellan 7:50-19:10.
Vem är du?
Kund- och serviceinriktad med god kommunikationsförmåga
God planerings- och initiativförmåga
Positiv inställning och god samarbetsförmåga
Du är stresstålig med förmåga att arbeta under press och i ett högt tempo
Du är noggrann, ordningsam, pålitlig och har en hög servicekänsla och är kundinriktad
Du är glad, engagerad, motiverad och med en positiv energi
Kvalifikationskrav
Gymnasiekompetens eller motsvarande
Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
Engelska och kännedom om DHL:s processer och rutiner är ett plus
Vi söker dig med erfarenhet av liknande uppgifter, helst inom transport och/eller logistikbranschen, gärna också med lokalkännedom
Du har god PC-vana
15-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!