Vi söker nu för kunds räkning en självständig och prestigelös ekonomiassistent till ett längre uppdrag på 60 % där du kommer arbeta med både kund-, och leverantörsreskontra. Om du även hanterar löner är det ett plus. Som person ska du tycka om att arbeta i en miljö som präglas av kreativitet, engagemang och högt tempo. Tjänsten är placerad i centrala Göteborg och företaget kommer flytta till nya fräscha lokaler inom kort. För rätt person kan det bli aktuellt med en anställning hos vårt kundföretag längre fram. Låter denna roll intressant? Sök då tjänsten redan idag – vi arbetar med löpande urval!
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en erfaren och självständig ekonomiassistent som hanterar kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar och andra löpande arbetsuppgifter. Du kommer även ansvara för tidredovisningssystemet, ta fram underlag för löneutbetalningar och administrera reseräkningar. För rätt person finns det goda möjligheter att ta sig an fler uppgifter.
Lämplig bakgrund
Till denna roll ser vi att du har en utbildning inom ekonomi samt relevant erfarenhet. Du har ett stort intresse för siffror och har god förståelse för flöden och processer. Du har tidigare arbetat som ekonomiassistent i en bred roll och känner dig trygg i att självständigt arbeta med detta. Vidare har du erfarenhet av att jobba i ett större ekonomisystem och har en mycket god systemvana.
Din personlighet
Som person är du noggrann, flexibel och prestigelös. Du är nyfiken och har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya saker. När det kommer till dina arbetsuppgifter är du lösnings- och detaljorienterad, du har förmåga att prioritera och arbetar effektivt. Du drivs av ett stort engagemang, har en mycket god förmåga att kommunicera och att samarbeta med andra.
09-05-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!