Inaktiv platsannons

Inköp- och logistikkoordinator till Dialect AB i Solna i Solna Stockholm

Om tjänsten

 

Dialect levererar IT- och telefonilösningar till företag. Vi gör det enkelt att arbeta smart och ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats och lösning.  Tack vare våra 44 lokala företagscenter över hela Sverige finns vi alltid nära för rådgivning och support. 

Nu söker vi vår nya kollega till tjänsten som:

Inköp- och logistikkoordinator till Dialect AB i Solna

Operativt inköp och koordinering av dess leveranser är en ny roll, och en utökning av avdelningen, för Dialect som hanterar hela kedjans inköp och leveransuppföljning i en digital plattform. Kontinuerligt och metodiskt skall Dialect bygga upp en leveransfunktion kännetecknad av hög servicekänsla och god och snabb leveransförmåga för att tillgodose våra kunders behov.

 

Vad innebär tjänsten?

Du kommer operativt hantera bolagets inköpsflöden mot leverantörer, optimerat efter en totalkostnadskalkyl för att säkerställa maximal lönsamhet och optimala leveranstider för kund. Leveransuppföljning för kundbeställningar är en grundläggande del av jobbet för att säkerställa en hög servicenivå och kundnöjdhet. Utöver inköp och leveranskoordinering kommer hantering bolagets artikel och kategoristruktur på en dagligdags basis behöva utföras.

 

Du kommer ingå i Supply Chain-teamet som driver ett omfattande projekt med en hög målsättning för att digitalisera nuvarande leveranskedja och modernisera bolaget.

 

Ditt ansvar och dina dagliga arbetsuppgifter:


  • Koordinera Dialects inköp inom IT och Telekom.
  • Daglig leverantörskontakter för att säkerställa god leveransförmåga.
  • Support till medarbetarna på Dialects Företagscenter och dess kunder i produkt- och leveransfrågor.
  • Var med teamet och utveckla inköp- och logistikfunktionen framåt enligt långsiktig plan.
  • Driva mot att minimera lagerhållning och ökad kostnadskontroll.

 

Vem är du?


  • Du har minst ett par års dokumenterad erfarenhet inom inköp och/eller logistik.
  • Du har god vana av IT-system och affärssystem. Dialect använder Pyramid som affärssystem.
  • Flytande kunskaper inom svenska och engelska är ett krav samt en stor vana i att arbeta i Excel.
  • Telekom- och IT-bakgrund är meriterande och underlättande för att komma in i rollen. Erfarenhet från bolag inom sälj- och utförandeverksamhet anses meriterande

 

Som person har du en analytisk förmåga för att kunna utvärdera bästa kostnad- och leveransförmåga. Du har en hög servicekänsla då rollen involverar stora kontaktytor både internt inom bolaget samt externt med bolagets leverantörer och kunder.


Vi erbjuder

Vi erbjuder en spännande framtid där kompetenta, passionerade och serviceinriktade medarbetare är framgångsfaktorn för att nå uppsatta mål. Du blir en viktig del av en företagskultur som präglas av mångfald, kundfokus, affärsmannaskap och entreprenörsanda. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och erbjuder utvecklande arbetsuppgifter i en ständigt utvecklande verksamhet.

 

Publicerad den

15-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

IT | Heltidsjobb (förstajobb)