Inaktiv platsannons

Chefssekreterare - assistent i Kristianstad

Om tjänsten

Välkommen att söka jobb hos oss som Chefssekreterare - assistent med placering i Kristianstad. Vi vill ha din ansökan senast den 26 september.

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige.

Verksamhetsområde Planering ansvarar för kort- och långsiktig planering av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen inom väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Vårt ansvar är att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering jobbar nära den politiska arenan och är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Arbetsuppgifter

Som chefssekreterare/assistent inom verksamhetsområde Planering i region Syd har du en viktig roll i att bistå, i första hand den regionale direktören, men även den övriga regionala ledningen i form av enhetschefer och medarbetare. Du bistår även i den regionala koordineringsgruppen och du kommer att ha en stor variation och bredd i dina arbetsuppgifter.

I arbetsuppgifterna ingår:

  • vanliga förekommande assistentuppgifter till den regionale direktören, t ex viss resebokning, planera och administrera interna och externa möten
  • årsplanering avseende bl.a. kalenderbokning
  • ansvara för regiondagar, då hela regionens medarbetare träffas
  • delta i och administrera kring och under ledningsmöten, samverkansmöten och möten med regional koordineringsgrupp
  • ansvara för regionens dokumenthanteringssystem (SharePoint) med struktur, behörigheter, utveckling och underhåll
  • ajourhålla regionens bemanningsplan
  • viss diarieföring och fakturahantering
  • remissadministration
  • på uppdrag, samordning av regionövergripande uppgifter över hela Syds geografi
  • vissa arbetsledande uppgifter
Kvalifikationer

Vi söker dig som

  • har minst en avslutad gymnasieutbildning med relevant inriktning
  • har flerårig erfarenhet av självständigt och serviceinriktat ledningsstödsarbete
  • har goda kunskaper i Microsoft Office

Det är meriterande om du

  • har en eftergymnasial utbildning
  • har kunskaper av administration i verktyget SharePoint

Som person är du initiativtagande och ser självständigt vad som behöver göras och agerar därefter. Vidare har du god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren som både är intern och extern. Du inger förtroende och är även en god relationsbyggare som bygger nya nätverk och vårdar befintliga. Vi ser även att du har förmåga att påverka och engagera din omgivning genom att tydliggöra lösningar och möjligheter.

 

Ansökan

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Ansök via knappen "Sök tjänsten här" nedan. Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Ansök senast Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2018-09-26

Publicerad den

18-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Kristianstad
Typ av jobb
Civilingenjör / Arkitekt
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej