Inaktiv platsannons

Administratör i Gullspång

Om... Att arbeta i Mariestads kommun är att göra skillnad tillsammans med andra, att utvecklas individuellt och att samtidigt vistas i ett av landets vackraste områden. I Sjöstaden...

Om tjänsten

Om arbetsplatsen
Att arbeta i Mariestads kommun är att göra skillnad tillsammans med andra, att utvecklas individuellt och att samtidigt vistas i ett av landets vackraste områden.
I Sjöstaden Mariestad arbetar 2 500 kommunanställda från 170 yrkesgrupper inom 120 verksamhetsområden, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel.
Kommunens målsättning är att bygga 2000 nya bostäder till år 2025, det ger många spännande uppdrag till tjänstepersoner i kommunen.

Mariestads kommun jobbar aktivt med att inom fem år vara en av de mest attraktiva arbetsgivarna i sin kommun/region.
De tre kommunerna Mariestad Gullspång och Töreboda har ett omfattande samarbete i en rad viktiga frågor. Flera nämnder och verksamheter är gemensamma, vilket både minskar kommunernas sårbarhet och ger en högre effektivitet och fler kollegor inom samma arbetsområde.

Gemensamma verksamheter:
- Miljö- och byggnadsnämnden med verksamhet miljö- och byggnad som administreras av Mariestads kommun och har sitt kontor i Stadshuset.
- Energirådgivningen administreras av Mariestads kommun och ansvarig nämnd är kommunstyrelsen. Energirådgivarna har kontor i alla tre kommuner.
- Tekniska nämnden med verksamhet teknik administreras av Mariestads kommun och har sitt kontor i Stadshuset.

IT nämnden och Lönenämnden är andra gemensamma nämnder som administreras av Töreboda respektive Gullspångs kommun.

Arbetsuppgifter
En av våra kanslister går i pension till nyår och nu söker vi dig som vill ha ett intressant administrativt arbete i bygg- och miljögänget i MTG. Vi är 30 personer i verksamheten och du arbetar på vårt kansli i team med fyra personer. Daglig verksamhet är att ta emot handlingar och uppdrag från allmänheten, myndigheter och andra organisationer via mail, telefon och post.
Inriktningen på dina arbetsuppgifter är att hantera ärenden främst inom byggenheten.
Du servar våra handläggare och inspektörer med deras dokumenthantering i vårt verksamhetssystem. Dina arbetsuppgifter är registrering/diarieföring/arkiv, statistik till annan myndighet och du kommer även att hantera fakturor och vara delaktig i verksamhetens inköp av material och resehandlingar.
Arbetssättet i verksamheten är företrädesvis digitalt.
Som myndighet har Verksamhet miljö och bygg ett eget diarie- och ärendehanteringssystem från EDP Consult, som blir ditt dagliga arbetsredskap.

Kvalifikationer
Du har adekvat utbildning och erfarenhet inom administration. Du har arbetat med ärendehantering och fakturering i ett verksamhetssystem.
Du trivs med administrativa arbetsuppgifter och förstår att din uppgift är viktig och att andra personer är beroende av att ditt arbete utförs på rätt sätt. Verksamheten hanterar ärenden inom bygglov samt miljö- och hälsoskyddstillsyn och det är ett plus om du känner dig hemma i dessa ämnen.

Du behärskar svenska språket i tal och skrift.
Du ska ha mycket goda datorkunskaper i Office-paketet, framför allt Word och Excel.
Du har lätt för att samarbeta och att växla arbetsuppgifter.
Du har en stark social kompetens och kan möta olika sorters människor.

Vi ser att du har erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
Som person är du kommunikativ och flexibel, kan hantera perioder av hög arbetsbelastning och är serviceinriktad med ett gott humör, samtidigt som du är noggrann och ansvarstagande. Du får gärna vara en problemlösare med god förmåga att arbeta både självständigt med eget ansvar och i team.
Du trivs med att lära nytt och att utvecklas tillsammans. Detta är viktigt då förändringar i arbetssätt pågår i takt med ökad digitalisering.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Heltid
Tillträde: 2018-12-03
Tillträde i december 2018 eller enligt överenskommelse efter det.

Ansökan
Ansök senast: 2018-10-19
Referensnummer: A811686

Lön
Löneform: Månadslön

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Arbetstid: Dagtid

Kontakt
Annika Kjellkvist
Miljö- och byggchef
0501-756061

Malin Bengtsson
Byggchef 
0501-756004
0501-756004
malin.bengtsson@mariestad.se

Fackliga företrädare
Ritva Rådefalk
Vision
0501-756042
ritva.radefalk@mariestad.se

Robert Skogh
Naturvetarna
0501-756041
robert.skogh@mariestad.se

Övrigt
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Mariestads kommun rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande
ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs mer: Kommunens hemsida

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Gullspång
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej