Är du en erfaren ekonomiassistent och trygg inom leverantörsreskontra? Trivs du i att få jobba självständigt men samtidigt ha ett härligt gäng kollegor omkring dig? Då kan det här vara tjänsten för dig!
SJR söker för kunds räkning en ansvarstagande och prestigelös ekonomiassistent till leverantörsreskontra. Kunden sitter i Kista och du välkomnas till ett glatt och härligt gäng på 7 personer. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 3 månader men kan bli längre.
Tjänstebeskrivning; I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med 6 olika bolag:
- Leverantörsreskontra
- Registrering av leverantörsfakturor och leverantörer
- Leverantör utbetalningar och kundinbetalningar
- Granskningar av fakturor
- Internfakturering
- Kontoavstämningar
- Månadsbokslut
Det ställer stora krav på att du är kommunikativ och kan föra arbetet framåt. Kunden har många kollegor som är engelsktalande så där av ställs det krav på att du har en förståelse för detta. För rätt person finns möjlighet att utvecklas i rollen och få utökade arbetsuppgifter.
Lämplig bakgrund;
Vi söker dig med en gymnasial ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av liknande uppgifter på en ekonomiavdelning. Har du tidigare jobbat i IFS är det en merit men inget krav. Du kommunicerar väl på svenska som engelska i både tal och skrift.
Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har ett härligt driv och får saker gjorda. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Du sprider positiv energi omkring dig och är prestigelös.
08-04-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!