Vill du jobba med att på en av Nordens största kundägda bank- och försäkringskoncerner? Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa och växa ytterligare.
Skandikon står precis som andra aktörer i branschen inför ökade krav på snabbrörlighet, digitalisering, effektivisering, transparens och regelefterlevnad. För att leva upp till nya förväntningar och framtidsäkra vår verksamhet arbetar vi ständigt med att förfina vårt arbete och vårt förhållningssätt. Vi strävar efter att skapa en god balans mellan robusta strukturer och en flexibel operativ modell och samtidigt behålla vår styrka i innovation och följsamhet som kommer med ett mindre bolag.
I syfte att effektivisera vårt arbete för att kunna möta en alltmer komplex omvärld har vi etablerat en ny enhet inom Skandikon som heter Erbjudande & Utveckling. Denna enhet spänner över områdena affärsutveckling, verksamhetsutveckling och IT och som ett led i förändringen söker vi en projektledare. Som projektledare på Skandikon kommer du att leda såväl interna som externa projekt inom alla dess faser.
I rollen ingår bland annat ansvar för att:
• Definiera Business Case, projekt scope samt sätta ihop projektorganisation.
• Leda projektets resurser och fortlöpande rapportera kring utfall i förhållande till kundupplevelse, leverans och budget.
• Kontinuerligt kvalitetssäkra interna resurser och uppgifter inom projekten.
• Säkerställa kostnader inom projektets budgetramar och eskalera eventuella avvikelser.
• Facilitera workshops, leda, prioritera och dokumentera.
Vi erbjuder dig en möjlighet att få vara med och påverka vår förändring där det bland annat handlar om att skapa strukturer och arbetssätt för att säkerställa effektiva projekt.
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att leda projekt. Du behöver ha god affärsförståelse och förmåga att förstå och relatera till Skandikons vision, mål och strategier. Erfarenhet av budgetarbete, agil projektledning inom IT, samt att leda kundnära och verksamhetsnära projekt är erfarenheter du har med dig.
Du kommer ha kontakt med både interna och externa parter vilket kräver flytande svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet från pensionsbranschen.
Du är strukturerad med en god känsla för att organisera och prioritera. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och har dokumenterad erfarenhet av att åstadkomma resultat genom att skapa engagemang och motivera andra.
Framgångsfaktorer:
• Stor drivkraft
• Förmåga att analysera och god känsla för att organisera och prioritera arbetet.
• Analytisk förmåga, söker fakta, bryter ner problem och förstår sammanhang för att hitta relevanta lösningar.
• Positiv, utåtriktad och lätt för att engagera och motivera olika typer av människor
• Att samarbeta med andra för att lyckas är en självklarhet för dig
Privatvårdsförsäkring för alla anställda
Vår företagskultur styrs av engagemang
Balans i livet och ett bra friskvårdserbjudande
Fantastiska kollegor
Bidrar till att göra skillnad
Förmånligt Personallån
26-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!