Vill du jobba med att på en av Nordens största kundägda bank- och försäkringskoncerner? Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa och växa ytterligare.
Skandiabanken fortsätter att expandera och söker därför ytterligare medarbetare till kontoret i centrala Linköping. Du kommer att ingå i ett team där engagemang, eget ansvar och laganda värdesätts högt - här är det en självklarhet att du är mån om din arbetsgrupp. På Skandiabanken har man roligt tillsammans och hjälper varandra samt delar med sig av sin energi till kollegorna.
Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare arbetar du med inkommande telefonsamtal, chatt och e-post från Skandiabankens kunder. Kontakten med kunderna innefattar att du ger professionell service samt informerar och säljer in Skandiabankens koncept. Ditt arbete är självständigt med kunden i fokus och i nära samarbete med dina kollegor. Du är därmed en viktig nyckelspelare genom att skapa mervärde för Skandiabankens kunder. Med hjälp av din naturliga förmåga att kommunicera kommer du bidra till att få in nya kunder till Skandiabanken samt att relationerna med de befintliga kunderna stärks. Vi värdesätter din förmåga att ge förstklassig service!
Arbetstiderna för dig som är deltidsanställd är varierande, men vanligtvis jobbar du ca 3-4 pass/vecka, där merparten av tiden är förlagd till kvällar och helger men även pass på dagtid förekommer. Sammanlagt blir detta ca 20 timmar/vecka under skolterminerna. Tjänsten är en helårstjänst, vilket innebär att du även förväntas jobba under sommaren.
• Går på universitetet och har ett eget intresse för vardagsekonomi.
• Är en van användare i Windowsmiljö samt har goda kunskaper inom Officepaketet.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift då tjänsten innefattar mycket kommunikation.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vi ser gärna att du är positiv, framåt och att du är en bra lagspelare.
Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservicearbete, gärna via telefon och e-post, eller har arbetat med försäljning tidigare. Du beskrivs av tidigare medarbetare som utåtriktad, ansvarstagande och en lyhörd teamplayer. Du brinner för kundfrågor, lägger stor vikt vid att ge god service och drivs av att finna den bästa lösningen för kunden. Liksom Skandiabankens befintliga personal besitter du ett engagemang och vill tillsammans med företaget arbeta för att Skandiabanken ska ha de mest nöjda kunderna!
Om Skandiabanken
Skandiabankens kundservice i Linköping ansvarar för att ge professionell service åt bankens kunder via inkommande telefonsamtal, chatt och e-post. Verksamheten i Linköping har successivt byggts upp sedan starten år 2000 och omfattar idag cirka 160 medarbetare, varav ca 50 är studenter som arbetar deltid i resurspoolen. Fokus har varit att skapa en modern och konkurrenskraftig kundservice med inriktning på att sälja in Skandiabankens produkter och tjänster, vilket har resulterat i att företaget de senaste åren har blivit utsedda till Sveriges bästa kundservice vid ett flertal tillfällen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Privatvårdsförsäkring för alla anställda
Vår företagskultur styrs av engagemang
Balans i livet och ett bra friskvårdserbjudande
Fantastiska kollegor
Bidrar till att göra skillnad
Förmånligt Personallån
11-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!