Inaktiv platsannons

It-systemkonsult System/Supporttekniker i Stockholm

Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Stockholm dig som vill jobba som it-konsult med fokus på system/supporttekniker. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.     ”Jag trivs på Atea för att jag får arbeta med intressanta uppdrag samt driva utmanande projekt tillsammans med mina kompetenta och erfarna kollegor. Att vi ständigt utvecklas tillsammans och får nya kompetenser. Vårt team består av konsulter med lång erfarenhet och bred kompetens med spets.” Johan Sundholm, Seniorkonsult IT Management Atea     Din roll i laget   I rollen som system/supporttekniker på Atea ansvarar du för att hjälpa våra kunder i deras It-miljö med blandade arbetsuppgifter som t.ex. installation, support, drift, uppdateringar och felsökning. Detta innebär att du arbetar på plats hos kunden under både kortare och längre konsultuppdrag.     Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder. En utmaning i denna roll blir att förstå uppdragsgivarnas behov och att leverera efterfrågade lösningar på önskemål och problem.     Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som system/supporttekniker är:   • Drift och support till användare   • Felsökning och migrering   • Att aktivt identifiera och föreslå förbättringar       Vårt erbjudande till dig   Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.     Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.     Som person känner du troligtvis igen dig på följande:   Du brinner för teknik, är lösningsorienterad och drivs av att kunna hjälpa andra. Du arbetar lika bra självständigt som tillsammans med andra i en arbetsgrupp.   Du ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.     För att lyckas i tjänsten som system/supporttekniker bör du ha följande kompetens:   • Ca 5 års erfarenhet som supporttekniker/systemtekniker/systemsupport där du arbetat med både support och tekniken   • Microsoft Office, Microsoft Server OS (inkl. AD)   • Exchange/Outlook   • Goda kunskaper inom arbetsplats, klient, skrivare osv   • Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av ITIL samt Azure server, Azure AD,  Intune och Citrix.   Vill du bli en del av landslaget?   Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas Sjöström, konsultchef, via niklas.sjostrom@atea.se alternativt Helena Brunzell, rekryterare via helena.brunzell@atea.se alternativt 08-633 68 02. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.     Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.     Varmt välkommen med din ansökan!     Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.    

Om tjänsten

It-systemkonsult System/Supporttekniker Stockholm
Sista ansökan 2019-01-06

Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Stockholm dig som vill jobba som it-konsult med fokus på system/supporttekniker. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.  
 
”Jag trivs på Atea för att jag får arbeta med intressanta uppdrag samt driva utmanande projekt tillsammans med mina kompetenta och erfarna kollegor. Att vi ständigt utvecklas tillsammans och får nya kompetenser. Vårt team består av konsulter med lång erfarenhet och bred kompetens med spets.” Johan Sundholm, Seniorkonsult IT Management Atea  
 
Din roll i laget  
I rollen som system/supporttekniker på Atea ansvarar du för att hjälpa våra kunder i deras It-miljö med blandade arbetsuppgifter som t.ex. installation, support, drift, uppdateringar och felsökning. Detta innebär att du arbetar på plats hos kunden under både kortare och längre konsultuppdrag.  
 
Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder. En utmaning i denna roll blir att förstå uppdragsgivarnas behov och att leverera efterfrågade lösningar på önskemål och problem.  
 
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som system/supporttekniker är:  
• Drift och support till användare  
• Felsökning och migrering  
• Att aktivt identifiera och föreslå förbättringar  
   
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.  
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  
 
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:  
Du brinner för teknik, är lösningsorienterad och drivs av att kunna hjälpa andra. Du arbetar lika bra självständigt som tillsammans med andra i en arbetsgrupp.  
Du ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  
 
För att lyckas i tjänsten som system/supporttekniker bör du ha följande kompetens:  
• Ca 5 års erfarenhet som supporttekniker/systemtekniker/systemsupport där du arbetat med både support och tekniken  
• Microsoft Office, Microsoft Server OS (inkl. AD)  
• Exchange/Outlook  
• Goda kunskaper inom arbetsplats, klient, skrivare osv  
• Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av ITIL samt Azure server, Azure AD,  Intune och Citrix.
 

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | IT | Heltidsjobb (förstajobb)