Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass.
Vill du hjälpa oss att ta restaurangaffären vidare?
Vi söker en Key Account Manager (KAM) för affärsområde Restaurang, med placeringsort i Stockholm. Antar du utmaningen blir du en del av teamet som ansvarar för att utveckla vår gemensamma affär med restaurang- och hotellkedjor. Du kommer att göra affärer med några av Sveriges största kedjor på restaurangmarknaden, vara rådgivande i frågor som bland annat rör produkt- och konceptutveckling, aktiviteter och affärsutveckling. Som team kännetecknas vi av att vara affärsmässiga, prestigelösa och vi gillar att ha roligt på jobbet!
Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.
Ditt uppdrag:
Vi förväntar oss att du arbetar självständigt med att utveckla relationer och affärer samt att du är drivande i kedjeförhandlingar för att vinna nytt förtroende från befintliga kunder men också för att attrahera prospekts. En viktig framgångsfaktor är nära samverkan med säljregionerna, som ansvarar för relationerna med kedjornas restauranger, och där du skapar affärsframgångar tillsammans med dem. I den årliga planeringsprocessen tar du fram långsiktiga kundstrategier och årsplaner som underlag för marknadsbearbetningen samt aktivitetsprogrammet för kedjekunderna inom ansvarsområdet. I samarbete med kedjekunderna utvecklar du årsplaner med aktiviteter som du är med och driver t.ex. kampanjer, event, utbildningar och studieresor etc.
I tjänsten ingår budget- och resultatansvar för försäljningsvolym, nettointäkt, bruttobidrag och bidrag efter säljkostnader. Du rapporterar till senior affärsområdeschef och utgår från huvudkontoret i Vårby, ca 10 minuter söder om Stockholm. Resdagar uppgår till ca 20 dagar om året.
Dina viktigaste ansvarsområden:
Vi vill att du har:
Personliga egenskaper som vi tror behövs i den här rollen:
Som person förväntar vi oss att du har ett bra driv, är resultatorienterad och välorganiserad. Du är en initiativtagande person, inte minst i nya relationer och har lätt för att skapa samt underhålla långsiktiga relationer. Affärsmässighet och gott omdöme är en självklarhet för dig och du har många goda exempel av det att dela med dig av. Du är genuint engagerad i att bidra till att dina kunders affärer utvecklas väl. I tjänsten är det viktigt att du är självgående men gillar också att tillhöra ett team där samverkan och prestigelöshet är framgångsfaktorer.
Så här söker du jobbet:
Vi tar tacksamt emot ditt CV samt personliga brev där du beskriver dina kompetenser, erfarenheter och resultat på ett utförligt sätt och motiverar varför du är rätt person för tjänsten. Vi kommer att gå igenom ansökningarna efter hand och återkommer med besked senast strax efter ansökningstiden gått ut.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser på Spendrups vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.
Samtliga tjänster på Spendrups omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. De avtal vi går under är Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna och Livsmedelsarbetareförbundet.
Sista ansökningsdag: 25 oktober 2018
Tillträdesdag: Efter överenskommelse
Varaktighet/arbetstid: Tillsvidare/heltid
08-04-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!