Inaktiv platsannons

Lön- och HR-administratör till Blomsterfonden i Stockholm

Lön- och HR-administratör till... Blomsterfonden är en ideell förening som har funnits sedan 1921. I Blomsterfonden arbetar vi...

Om tjänsten

Lön- och HR-administratör till Blomsterfonden

Blomsterfonden är en ideell förening som har funnits sedan 1921. I Blomsterfonden arbetar vi tillsammans för att ge våra boende, medlemmar och kunder en trygg och värdig ålderdom utifrån deras behov och önskemål.

Vi arbetar huvudsakligen inom två verksamhetsområden: seniorboende och vård- och omsorg. Inom ramen för vård och omsorg driver vi tre äldreboenden och egen hemtjänst i Stockholm och Danderyd. Vårt dagliga arbete genomsyras av medmänsklighet, tydlighet, delaktighet och ärlighet.

Vi är väldigt glada över de fina resultaten för 2017 vi fått i både Socialstyrelsen nöjdkund enkäten och i medarbetarenkäten. Vi finns i Storstockholm och som medarbetare blir du en del av vår gemenskap på cirka 400 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en löne- och HR-administratör till Blomsterfondens huvudkontor på Ringvägen i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid med sex månaders provanställning.

Som löne- och HR-administratör kommer du att arbeta med löneadministration, rekrytering, HR-administration, anställningsavtal, utbildningar och dokumentation. Du kommer att få möjlighet att arbeta både i grupp och självständigt med det mesta på en HR-avdelning som består av 3 personer, där du rapporterar till HR-chefen. Du arbetar på det mindre kontoret och samtidigt är du en del av att större gemenskap.

Vi erbjuder dig ett fritt arbete i en vänlig arbetsgrupp i nyrenoverade lokaler på Ringvägen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med erfarenhet av löneadministration sedan tidigare och till det kunskap och intresse för HR-området i stort. Högskoleexamen är önskvärt men inget krav. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och erfarenhet.

Det är viktigt att du har en bra förståelse av vad löneadministration innebär och är inte rädd att kliva in och ta tag där det behövs. Du ska vara kommunikativ då du har kontakter med kolleger ute i verksamheten.
Vi arbetar i Hogia PA och Hogia Lön. Vi ser helst att du arbetat några år och erhållit tillräcklig erfarenhet inom löne- och HR-arbetet för att få en helhetssyn för området och processerna. Du är positiv till förändringar men inte rädd för att ta hand om rutinarbete.

Vi söker dig som har ett professionellt och prestigelöst förhållningssätt. Du är serviceinriktad, ansvarstagande och självgående. Du är noggrann med bra känsla för detaljer.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande så ansök gärna snarast via ansökningslänken, dock senast 2018-10-25. Vi tar ej emot ansökningar via epost.

Vi tackar nej till erbjudanden om hjälp med rekrytering och annonsering.

Dela detta jobb

Publicerad den

18-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej