Inaktiv platsannons

Chef för Kundtjänst, Sundsvall

Chef för Kundtjänst,... I rollen som chef för Kundtjänst kommer du att ansvara för cirka 15 medarbetare. Du leder och motiverar...

Om tjänsten

Chef för Kundtjänst, Sundsvall

I rollen som chef för Kundtjänst kommer du att ansvara för cirka 15 medarbetare. Du leder och motiverar medarbetarna så att uppsatta mål uppfylls på effektivaste sätt och med bibehållet engagemang. Du har ett nära samarbete med, och rapporterar till, chefen för Ekonomiservice samt ingår i Sundsvallskontorets operativa ledningsgrupp. SBC sitter i moderna lokaler i centrala Sundsvall. Resor inom Sverige ingår i tjänsten.


OM TJÄNSTEN

Kundtjänstmedarbetarna arbetar med förfrågningar från framförallt våra kunder, men även mäklare och leverantörer via telefon, ärendehantering och kundportal. Frågorna handlar bland annat om hyresavier, registerinformation, webbattest och felanmälningar från boende. Kundtjänsts öppettider är vardagar 07:00-21:00, då medarbetarna är schemalagda.

Som Kundtjänstchef kommer du ansvara för att leda och fördela det dagliga arbetet samt säkerställa att verksamheten arbetar enligt gemensamma målsättningar och processer samt att fattade beslut verkställs och efterlevs inom den egna verksamheten. Du har också ansvar för att delta och driva utvecklingen av den egna verksamhetens tjänster i sådan riktning att SBC håller sig konkurrenskraftig och lönsam och ligger i linje med kundernas behov och önskemål. Du måst förstå din egen samt Kundtjänst roll i helheten. Vidare krävs kunskap om företagets affär och hur vi levererar lönsamma tjänster med god kvalitet och hög kundnöjdhet. För oss är det viktigt att alla chefer sätter människan i centrum och uppmärksammar medarbetares prestationer. Det innebär också att driva engagemanget genom att bygga starka team, sätta en klar riktning, involvera och kommunicera liksom att säkerställa goda arbetsvillkor, kontinuerlig utveckling och rätt arbetsverktyg så att medarbetarna fullt ut kan fokusera på att göra ett bra jobb och ta eget ansvar.

• Arbeta med personalfrågor såsom arbetsmiljö, kompetensförsörjning, rekrytering, fackliga förhandlingar, lönesättning etc.

• Uppföljning av mål och resultat, kvalitet och kundnöjdhet.

• Ekonomiska uppföljningar, budget- och prognosarbete.

• Skapa förutsättningar för ett SBC och ett gemensamt agerande i olika frågeställningar.

• Följa upp att verksamheten arbetar enligt gemensamma planer, processer och av ledningen fattade beslut.

• I arbetsuppgifterna ingår kontinuerlig uppföljning, ständiga förbättringar och utvecklingsinsatser med fokus på effektivisering och standardisering. Det innebär att delta i utvecklingsarbete för processer som man är ansvarig för liksom i utvecklingsfrågor kring verktyg/systemstöd.

• Arbetet innebär kontakter med leverantörer samt att hantera inköp till verksamheten.

• Ingår i operativ ledningsgrupp för Sundsvallskontoret.




KVALIFIKATIONER

Arbetet ställer höga krav din ledarskapsförmåga, men du bör även vara strukturerad och ha en god kommunikativ förmåga. Vi önskar att du kan ta egna initiativ när det behövs och har lätt för att skapa förtroende. Det är krav på att du arbetat som chef med personalansvar tidigare och det är meriterande om du tidigare har arbetat i Kundtjänst. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt.

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, personligt brev samt relevanta betyg.

Dela detta jobb

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sundsvall
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej