Inaktiv platsannons

Technical Account Manager/TAM i Stockholm

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Stockholm dig som vill jobba som TAM, Technical account manager med fokus på våra Enterprise kunder. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.  

Om tjänsten

Technical Account Manager/TAM Stockholm
Sista ansökan 2018-11-25

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Stockholm dig som vill jobba som TAM, Technical account manager med fokus på våra Enterprise kunder. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur. 
 
"På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling ochjag lär mig verkligen något nytt varje dag." – Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea 
 
Din roll i laget 
I rollen som TAM på Atea kommer du att vara kittet mellan tekniken och Ateas kund. Tillsammans med Contract Manager och Service Delivery Manager kommer du att driva ett kundteam, som levererar och vidareutvecklar en IT miljö som är i symbios med kundens behov, fånga upp behov till vidareutveckling och vara drivande i att transformationen genomförs. Det blir därför naturligt att det är ditt uppdrag att fånga upp dessa behov hos kunden och dess verksamhet. 
 
Som TAM behöver du vara lika påläst inom IT-strategi som du är generalist inom IT-teknik och en stor del av ditt arbete kommer att handla om att genomföra olika tekniska införanden.   
Du kommer få en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder. 
 
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som TAM är att:  
  • säkerställa en hög tillgänglighet av IT hos kunden 
  • på ett strategiskt plan stötta kunderna i deras digitaliseringsresa 
  • arbeta med både strategiska och taktiska beslut inom IT  
  • arbeta med innovation 
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.   
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  
 
Som person känner du troligtvis igen dig på följande: 
Du är driven och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Förutom att vara affärsmannamässig så ger du ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck.  
Du är målfokuserad och söker lösningar i uppkomna problem där du fungerar konstruktivt både på egen hand och i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  
 
För att lyckas i tjänsten som TAM bör du ha följande kompetens: 
  • Arbetat med strategiska och taktiska frågor inom IT 
  • Goda kunskaper i ITIL och gärna certifieringar 
 

Publicerad den

15-11-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | IT | Heltidsjobb (förstajobb)