Technical Account Manager/TAM i Stockholm
Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Stockholm dig som vill jobba som TAM, Technical account manager med fokus på våra Enterprise kunder. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.
Om tjänsten
Technical Account Manager/TAM
Stockholm
Sista ansökan 2018-11-25
Är du en lagspelare som vill bli en del
av landslaget? Just nu söker vi på Atea Stockholm dig som vill jobba
som TAM, Technical
account manager med fokus på våra Enterprise kunder. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it,
medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar
oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.
"På Atea får jag jobba
kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens
kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling ochjag
lär mig verkligen något nytt varje dag." – Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea
Din roll i laget
I rollen som TAM på Atea kommer
du att vara kittet mellan tekniken och Ateas kund. Tillsammans med Contract
Manager och Service Delivery Manager kommer du att driva ett kundteam, som levererar
och vidareutvecklar en IT miljö som är i symbios med kundens behov, fånga upp
behov till vidareutveckling och vara drivande i att transformationen genomförs.
Det blir därför naturligt att det är ditt uppdrag att fånga upp dessa behov hos
kunden och dess verksamhet.
Som TAM behöver
du vara lika påläst inom IT-strategi som du är generalist inom IT-teknik och en
stor del av ditt arbete kommer att handla om att genomföra olika tekniska
införanden.
Du kommer få en
utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med
dina kollegor och dina kunder.
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som TAM är att:
- säkerställa en hög tillgänglighet av IT hos kunden
- på ett strategiskt plan stötta kunderna i deras digitaliseringsresa
- arbeta med både strategiska och taktiska beslut inom IT
- arbeta med innovation
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det
alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap
och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av
våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst
mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges
största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.
Vi har alltid
stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg.
Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är driven och ser alltid till
kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en
självklarhet. Förutom att vara affärsmannamässig så ger du ett
förtroendeingivande och trovärdigt intryck.
Du är målfokuserad och söker
lösningar i uppkomna problem där du fungerar konstruktivt både på egen hand och
i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För
att lyckas i tjänsten som TAM bör du ha följande kompetens:
- Arbetat med strategiska och taktiska frågor inom IT
- Goda kunskaper i ITIL och gärna certifieringar
Publicerad den
15-11-2025
Extra information
- Status
- Stängd
- Ort
- Stockholm
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (förstajobb)
- Typ av jobb
- IT
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!