Inaktiv platsannons

HR-administratör med inriktning lön till Svenska Lumon AB i Stockholm

HR-administratör med inriktning lön till Svenska Lumon... Om f... Svenska Lumon AB är ett dotterbolag till Lumon International OY i...

Om tjänsten

HR-administratör med inriktning lön till Svenska Lumon AB

Om företaget

Svenska Lumon AB är ett dotterbolag till Lumon International OY i Finland. Företaget har även dotterbolag i Norge, Spanien, Tyskland, Kanada, USA, Ryssland, Frankrike, Danmark och Schweiz. Lumons balkonginglasningar exporteras till ytterligare 25 länder med en total omsättning på 120 miljoner euro. I koncernen jobbar det ca 850 personer. I Sverige är vi i dagsläget 80 anställda och vi har kontor i Stockholm, Göteborg och inom kort även i Malmö. Läs gärna mer om oss på

Arbetsbeskrivning

Svenska Lumon har sedan 1992 hjälpt kunderna med inglasning av balkonger och vi är nu marknadsledande och vi växer snabbt. För att ha möjlighet att fortsätta växa i den takt vi vill söker vi nu en HR/Löneadministratör som kommer att ta ansvar för hela löneprocessen samt stötta vår ekonomi- och administrationsavdelning i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag på sex månader och för rätt person finns det mycket goda chanser för överrekrytering.

Som HR/Löneadministratör hos Svenska Lumon kommer du att ansvara för löneprocessen för cirka 80 anställda. Du kommer att vara ett stöd till de anställda och fungera som ett bollplank till verksamheten i lönerelaterade frågor. Du kommer att ges stort utrymme att utforma rutiner och processer kopplade till lön och ersättningar.

I dina arbetsuppgifter ingår även:

• Uträkning och registrering av löner, utlägg, provisioner osv.
• HR-administration inklusive tolkning av Kollektivavtal.
• Hjälpa till med rekryteringsprocesser, skapa policys och rutiner.
• Administrera pensioner och försäkringar.
• Viss hantering av tjänstebilar.
• Semesterlöneskuld, bokning av löner mm.
• Andra arbetsuppgifter kopplade till ekonomiavdelningen, speciellt leverantörsreskontran där du kommer hjälpa till en del med skanning av fakturor, konteringar och utskick till rätt flöde.

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som i dagsläget består av 3 personer och du rapporterar till Ekonomiansvarig. I rollen kommer du att arbeta nära dina kollegor i teamet och du förväntas ha viljan att hugga i där det behövs. Då Svenska Lumon växer så kan rollen på sikt komma att utvecklas.

Vem är du?

På Svenska Lumon värdesätter vi att du har en mycket positiv inställning, att du är noggrann, har hög känsla för service samt att du periodvis kan hantera ett högt arbetstempo. Du är en driven och engagerad person som tillsammans med företaget jobbar långsiktigt och målinriktat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper men vi tror att du som söker:

• Är minst gymnasieekonom eller motsvarande
• Minst 2-5 års arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av Hogia Bygglön Plus är meriterande, men inget krav.
• Är flytande i svenska, både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska, tal och skrift.
• God datavana, främst MS Office
• Det är meriterande om du arbetat i något affärssystem, vi arbetar i Microsoft Dynamics AX, Microsoft D365, PaletteArena och BasWare.

Du erbjuds

Svenska Lumon erbjuder dig en spännande och bred roll i ett växande företag. Du kommer att vara placerad på huvudkontoret i Vällingby. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du initialt kommer att vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning med ambitionen att bli anställd hos Svenska Lumon.

Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Rietz på amanda.rietz@jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

Dela detta jobb

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej