Inaktiv platsannons

Supportspecialist till Group Cash Management i Sundbyberg

Om tjänsten

Om avdelningen

Technical Competence Center (TCC) inom Group Cash Managment tillhör avdelningen Client Service, Integration and Implementation som arbetar med ett starkt fokus på effektiva affärslösningar drivna av behoven för Swedbanks företagskunder. TCC är en grupp om ca 18 personer som i dag arbetar i fem gränsöverskridande team. Vårt syfte är att med hög kompetens stötta kunden i betalflöden och deras digitala resa. Detta genom att jobba nära våra kunder, utveckla vår IT-infrastruktur och effektivisering av våra interna processer.
Nu söker vi temporär förstärkning i form av ytterligare en supportspecialist då en av våra kollegor går på föräldraledighet.

Om jobbet

Som teknisk supportspecialist är ditt uppdrag att vägleda, ge support och arbeta med problemlösning till våra företagskunder, både i Swedbank och till Sparbankerna inom funktionen Elektroniska betalningar (e-pay). Företagen varierar i storlek men vi strävar alltid efter att leverera personlig service med hög kvalitet. Din huvudinriktning kommer vara support av betalningstjänster och Swish. I ditt uppdrag ingår även att du fördjupar dig i övriga filburna betalnings och e-fakturatjänster som banken erbjuder.

I rollen är du delaktig i att utveckla både befintliga och nya produkter. Du har ett nära samarbete med övriga enheter inom GCM (Group Cash Management) som till exempel systemansvariga och produktchefer.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

För att lyckas i uppdraget behöver du ha produktkunskap inom Cash Management. Du är analytisk och trivs med att lösa problem samtidigt som du är serviceinriktad, en god lyssnare och har god pedagogisk förmåga.
Rollen kräver att du har lätt för att lära dig nytt och att du kan uttrycka dig väl i tal och i skrift, även på engelska.

Du kanske tidigare har jobbat med
  • Kundstöd Företag
  • Digital support
  • Kundcenter Företag
  • Förvaltning/utveckling stordatorsystem
  • Övervakning av system

Möjliga nästa karriärsteg
  • Tekniskt affärsstöd
  • Systemansvarig (BSM)
  • Produktspecialist
  • Produktchef

Varför jobba hos oss? – Technical Competence Center (TCC)

TCC är en öppen, social och positiv gruppering med högt till tak. Gruppens styrka är bredden hos individerna. Vi är fördelade över ett brett åldersspann med olika kompetenser och erfarenheter. Interagerandet mellan funktionerna leder till en hög lösningsgrad och som ofta leder till problemlösning utanför vårt ansvarsområde. Hos oss får du även möjlighet att delta i utvecklingsprojekt. Våra värderingar öppen, enkel och omtänksam är viktiga för oss och vi förväntar oss att dessa är en naturlig del av vardagen för hela avdelningen.

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Publicerad den

04-05-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sundbyberg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Sundbyberg | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)