Om verksamheten
Sophiahemmet, ideell förening bedriver sjukvård, utbildning och forskning i nära samverkan sedan 1884 genom verksamheterna Sophiahemmet Sjukhus och Sophiahemmet Högskola. Verksamheterna är belägna på Valhallavägen i Stockholm.
Sjukhuset och högskolan är miljöcertifierade och sjukhuset är även kvalitetscertifierat. Att ständigt utveckla vården till en vård i världsklass är Sophiahemmets vision. Vi gör det genom att alltid utgå från patientens behov såväl i sjukvården som i utbildningen med värdegrunden som bas. Våra värdeord är professionalism, engagemang, tillgänglighet och tradition. Läs mer om oss och våra verksamheter på www.sophiahemmet.se
Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen på Sophiahemmet är en koncernövergripande funktion och en del av koncernens administration. I vårt sammansvetsade team arbetar idag 7 personer. Vi söker nu en ekonomiassistent med minst några års erfarenhet. Är du den drivna och ansvarstagande ekonomiassistent vi letar efter kan vi erbjuda dig en bred och varierad roll på en trevlig och trygg arbetsplats.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Systemansvarig för vårt leverantörshanteringssystem Palette
- Ansvara för leverantörsreskontra
- Kundfakturering, externt och internt
- Arbeta med anläggningsregistret
- Avstämningsarbete vid månadsbokslut
- Utbilda medarbetare i Palette
Vem är du?
För att passa in hos oss är du en prestigelös person som har ett starkt driv och entusiasm för arbetet.
Du är en proaktiv och initiativtagande person som vill utvecklas både på egen hand och ihop med resten av teamet. Vi ser att du är ansvarstagande, noggrann och har en vilja att leverera kvalitet samtidigt som du på ett positivt sätt tar dig an nya utmaningar.
Vi söker dig som har:
- Goda kunskaper inom redovisning och bokföring, gärna med eftergymnasial påbyggnad.
- Minst några års erfarenhet från att arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningsarbete.
- Erfarenhet av Palette är meriterande.
- Datorvana och känner dig bekväm med Officepaketet (Word, Excel).
- Du uttrycker dig väl i svenska i såväl tal som skrift.
Du erbjuds:
Du välkomnas in i en trivsam arbetsmiljö i ett företag med låg personalomsättning och trevlig atmosfär. Tjänsten avser en tillsvidaretjänst på heltid och arbetstiderna är sedvanliga kontorstider med möjlighet till flextid.
I denna rekrytering samarbetar Sophiahemmet med Jurek Rekrytering och Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström på telefon: 0707-51 93 43 eller marie.kallstrom@jurek.se Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig!