Inaktiv platsannons

Shipping Coordinator Teamleader i Stockholm

Shipping Coordinator... GL&V Sweden AB är ett företag inom den internationella GLV-koncernen med ca 700 anställda globalt. Företaget...

Om tjänsten

Shipping Coordinator Teamleader

GL&V Sweden AB är ett företag inom den internationella GLV-koncernen med ca 700 anställda globalt. Företaget utvecklar och säljer maskinutrustning, processlösningar och service till pappers- och massaindustrin globalt. I Sverige har GL&V anställda i Stockholm, Hedemora samt Karlstad.  

Är du den där i kompisgänget som får saker att hända, du bokar resor till bästa pris och snabbaste rutt, håller i biljetterna och ser till att allas pass är giltiga, du informerar kompisarna löpande om aktiviteterna under resan? Då vill vi att du kommer och jobbar med oss! 

Tjänsten:

I rollen som Shipping Coordinator Teamleader kommer du inte bara att leda och fördela arbetet i gruppen utan också vara en del av den. Du kommer hantera inhemska och internationella transporter, inklusive utfärdande av nödvändiga handlingar.  

Arbetet innebär att koordinera och boka transporter med lastbil, luft, sjö, kurir och järnväg. Fraktberäkningar, Tullfrågor - Export och importhantering, hantering av L / C (Letter of Credit) och D / P (Dokument mot betalning eller kontanter mot handlingar via bank).
Du kommer att utfärda nödvändiga certifikat och fraktdokument, fakturering  samt Intrastatrapportering till SCB.
Du kommer också stödja och samarbeta med andra avdelningar i fraktfrågor, leda och koordinera projektleveranser mm.

Som Shipping Coordinator Teamleader får du möjlighet att arbeta med verksamhetsutveckling tillsammans med ditt team, din chef och övrig verksamhet. Att utveckla nya arbetssätt och metoder för att öka effektivitet, reducera kostnader och ha ännu roligare på jobbet!

Tjänsten innehåller i dagsläget inte budget- och fullt personalansvar, men för rätt person kan det finnas möjligheter för det i framtiden.

Tjänsten är tillsvidare, heltid, dagtid med placering i Hedemora och start så snart som det bara går! 

Din bakgrund och profil:

Du har högskoleutbildning eller motsvarande relevant erfarenhet. Mycket starka datorkunskaper och van att arbeta i flera system.

Här pratar och skriver vi på engelska med hela världen varje dag så du måste vara riktigt duktig på engelska. På fikarasten och med våra svenska kunder så  brukar vi prata svenska. Det vill vi att du kan också.

För att lyckas i rollen måste du ha flera års arbetslivserfarenhet inom ovanstående uppgifter beskrivna i arbetsbeskrivningen!

Du gillar att ge service och kommunicera med kunder, leverantörer och kollegor. Du är ordningsam och noggrann samtidigt som du kan ställa om snabbt och hitta nya lösningar. Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och prioriterar lätt ditt och andras arbete.
Du skall ha ledaregenskaper, gilla att utveckla individer och team, vara motiverande och tydlig för att leverera resultat genom andra och tillsammans nå gemensamma mål och vi skall ha riktigt roligt på jobbet! 

Ansökan:

Låter det här intressant och stämmer ovanstående på dig? Skynda dig då in med din ansökan, vi behöver din hjälp att få våra produkter till rätt ställe! 

Vi samarbetar med Lundin & Boström i denna rekrytering. Du ansöker med CV och personligt brev, både på svenska och på engelska via deras hemsida lundinbostrom.se. Vi är nyfikna på dig! Sök genast eller senast 25/11.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Maria Lindström maria.lindstrom@lundinbostrom.se 070-510 12 50

Dela detta jobb

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej