Butiksöppning av Eko i Marieberg, Örebro!
Vi söker ytterligare en Säljchef !
I början på 2019 slår vi
upp portarna för EKO i Marieberg, Örebro! Vi vill rekrytera Örebros mest
taggade, nyfikna, utåtriktade och ordningsamma medarbetare!
Vi söker dig med hög servicekänsla och passion för butiksförsäljning och
som tillsammans med oss vill skapa nya shoppingupplevelser!
Vi söker:
Vi söker utpräglade servicemänniskor som anstränger sig för att ge det där
lilla extra bemötandet.
Som säljchef på EKO får du ett varierat och fartfyllt arbete.
I våra stora varuhus delar vi ansvaret mellan 4 säljchefer. Var och en har
ansvar för personal, varuhantering och sälj inom sitt område. Säljcheferna
ingår i ledningsgruppen som tillsammans med Varuhuschefen leder EKO Örebro mot
utsatta mål.
Vi söker ytterligare en säljchef
till ett av dessa områden:
-
Hem där du har ansvar för bland annat Inredning, kök,
DUKA, hemtextil, belysning & mattor. Vi söker dig som har ett genuint
intresse och känsla för produkterna på dessa avdelningar. Du är medveten om
trender och mode och har förmågan att exponera rätt varor i rätt tid.
-
Dagligvaror där du bland annat ansvarar för våra
signaturavdelningar Salong och Godislandet. Dessutom ingår till exempel finkem,
grovkem och städ. Dessa avdelningar präglas av hög omsättningstakt och högt
tempo. På vår populära Salongsavdelning erbjuder vi produkter och parfymer till
samma priser som näthandeln erbjuder.
Skriv i annonsen vilken av dessa två tjänster som passar dig bäst.
Din främsta uppgift som säljchef är att planera, leda och utveckla dina
avdelningar, såväl strategiskt som operativt. Till din hjälp har du ett team av medarbetare,
som du också har personalansvar för. En av dina främsta uppgifter blir att samordna
personalresurserna för att nå uppsatta mål. Du rapporterar till Varuhuschefen. Säljcheferna
deltar aktivt i det dagliga arbetet i butiken. Du har en plats i butikens
ledningsgrupp som tillsammans med Varuhuschefen aktivt ska leda EKO mot utsatta
mål.
Du förstår vikten av och tar ansvar för ett gott samarbete med övriga
avdelningar i butiken för att optimera försäljning och resultat. En del av samarbetet
är att alla hjälps åt att bemanna kassalinjen så att kunden får bästa möjliga
avslut på sin köpupplevelse, därför ska alla medarbetare kunna kassan.
Det blir även många möten med säljare då vi har ett nära samarbete med våra
leverantörer.
Som säljchef är du en nyckelperson när det gäller att driva företaget
framåt mot nya mål och säkerställer att vi erbjuder våra kunder
välsorterade och inbjudande avdelningar. Du ansvarar för daglig drift, inköp,
bemanning, att optimera sälj- och lönsamhet inom dina ansvarsområden såsom säljplanering,
exponering och svinn. I din chefsroll ingår att skapa, utveckla och
upprätthålla rutiner och arbetssätt för det dagliga arbetet samt att som
ledare coacha, inspirera och utveckla dina medarbetare.
Tjänsten:
Våra varuhus är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger
ingår som en naturlig del i butiksarbetet. Tjänsten avser heltid och är en tillsvidaretjänst
som börjar med 6 månaders provanställning.
Tillträde: 2 Januari 2019
Framtidens medarbetare:
Som person är du relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse
för försäljning, kundservice, människor och detaljhandelns specialvaror. Du är
starkt resultatorienterad och jobbar effektivt med att optimera avdelningens
resultat. Du följer upp arbetet genom att stödja, snarare än att kontrollera
eller styra. Du arbetar effektivt och är lugn, strukturerad, noggrann och
värdesätter ordning och reda. Som ledare är du kommunikativ, bra på att
delegera, tydlig och entusiasmerande. Du har förmåga att motivera dina
medarbetare och en vilja att utveckla verksamheten mot uppsatta mål.
Du har en gymnasial utbildning och minst 5 års branscherfarenhet
från handeln där du aktivt har arbetat med säljstyrning/säljplanering.
Kunskap och ett par års ledarerfarenhet i chefsroll med 5 eller fler
medarbetare är ett krav för denna tjänst. Vi ser gärna att du har yrkeskunskap
om hela eller delar av sortimentet. Erfarenhet av
personalplanering och schemaläggning, liksom kunskap i butiksekonomi
är meriterande. God svenska i tal och skrift är ett krav, andra språk är
meriterande.
Detta är EKO:
På Eko vill vi att det både ska vara roligt och
enkelt att shoppa. Vårt koncept är inriktat mot hem och fritid med fokus
på hemmet. Vi är till för alla som älskar att shoppa kända märken till riktigt
bra priser på ett och samma ställe. Vi har stora varuhus med en unik bredd
i sortimentet oavsett om man vill shoppa till sig själv, sin familj eller
sitt hem. Handla billigt kan alla göra. Handla ekonomiskt görs på Eko!
I dagsläget har vi 5 EKO Stormarknader i Fjälkinge, Malmö, Borås, Kalmar &
Västerås.
Den nya butiken, på handelsområdet Marieberg, Örebro, förväntas öppna i februari 2019. Vi söker nu dig som lockas av möjligheten att vara med på
nyöppnings-resan och göra vårt varuhus till ett sant shoppingnöje! De första
månaderna är du med och bygger butiken vilket är en fantastiskt rolig och
händelserik tid där varumottagning, skapa ordning och att sätta rutiner är en
stor del av jobbet.
Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett
expansivt familjeföretag inom Bergendahlskoncernen med intressanta
framtidsplaner och starka värderingar. Det är viktigt för oss att du är
samstämmig med dessa värderingar och har dem som utgångspunkt i arbetet.
- Vi skapar vinst som ger oss resurser
- Vi är nytänkare som vågar vara annorlunda
- Vi tar socialt ansvar och värnar om vår omvärld
- Vi söker kontinuitet och präglas av långsiktighet
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 22 November 2018 !
Ansökan tas endast emot via hemsidan, www.ekostormarknad.se