Om tjänsten
Vi söker en senior redovisningskonsult till vårt kontor i centrala Stockholm. I din roll som redovisningskonsult kommer du att få ett helhetsansvar för ett antal kunder, främst aktiebolag, samt ansvara för kvalitetssäkring av byråns arbete. Sysselsättningsgraden är 75 - 100% utefter överenskommelse.
I ditt dagliga arbete kommer det att ingå:
- löpande redovisning
- avstämningsarbete
- rapportering
- kundkommunikation & ekonomisk rådgivning
- budgetarbete (resultat- och likviditetsbudget)
- resultat- och skatteplanering för företagsledare och företag
- kundmöten
- bokslut (K2 och K3)
- deklarationer (arbetsgivar- och momsdeklarationer, INK2, K10)
- kvalitetssäkring och handledning av medarbetare
I dina arbetsuppgifter kan även, i mycket liten utsträckning, ingå löneadministration och säljmöten. Arbetet utförs i huvudsak från Klostermarks kontor på Kungsholmen, men det kan krävas att man arbetar ute hos kund vissa dagar.
Kunduppdragen består främst av aktiebolag inom tjänstesektor med en nettoomsättning upp till 20 mkr/år och upp till 20 anställda. Vi arbetar i följande redovisningssystem: Fortnox, Visma Lön 600, BL Bokslut, BL Skatt, Skovik.
På Klostermark lägger vi stort fokus på det som vi kallar ’excellent service’. Det innebär att vi alltid strävar efter en mycket hög servicenivå i form av snabb och personlig återkoppling, kundanpassade upplägg, effektiva rutiner, noggrant utfört arbete och genomtänkta rekommendationer.
Vi anlitar dig, först och främst, för att du ska:
- Värna om våra kunder och kundernas affärer
- Utvecklas
- Bidra till byråns interna utveckling
Vem är du?
Vi söker en redovisningskonsult som har minst 4-5 års byråerfarenhet. Det är viktigt att du under längre tid haft helhetsansvar för kunder och har varit involverad i kvalitetssäkringsarbete och handledning av byråns medarbetare.
Du har god kunskap av aktuella lagar (ÅRL, IL, ML, m.m.) samt av K2 och K3 regelverk.
Som person är du ansvarstagande, självgående, ambitiös och har en hög servicekänsla. Vi värderar högt ditt engagemang och att du kan söka dig fram till ny information och ta eget initiativ. Det är även viktigt att du kan hantera många bollar i luften och ansvara för rätt prioritering av arbetsuppgifter.
I och med att tjänsten omfattar handledning av byråns medarbetare är det viktigt att du har en bra samarbetsförmåga, trivs i handledarrollen och är duktig på att ge konstruktiv feedback.
Vi förväntar oss att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt att du har god datorvana och är van med att arbeta digitalt.
Mycket meriterande:
- Kunskap och erfarenhet av koncernredovisning
- Erfarenhet av rådgivning inom bolagsjuridiska frågor (t.ex. försäljning av företag)
- Erfarenhet av redovisning för organisationer med blandad verksamhet
- Erfarenhet av projektredovisning
- Erfarenhet av redovisning för varuhandelsföretag
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete i Fortnox
- Erfarenhet av arbete i BL Bokslut och BL Skatt
- Erfarenhet av löneadministration
- Intresse och erfarenhet av smarta programvaror som dyker upp i marknaden
- Förmågan att hålla kundkommunikation på engelska
- Kunskap inom redovisning för övriga bolagsformer
Vi erbjuder:
Vi erbjuder marknadsmässig lön, varierande arbetsuppgifter och en stimulerande, trivsam arbetsmiljö. I och med att vi är en relativt liten byrå finns det stora möjligheter att påverka, få ytterligare ansvarsområden och ta en mer ledande roll. Denna tjänst kan på längre sikt utvecklas till rollen operativ chef.
För oss är det viktigt att personalen trivs med kunduppdragen likväl i teamet samt att personalen kan, till en viss grad, styra sin egen arbetstid. Vi lägger stor vikt på personalens hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag om 5 000 kr per år.
Tillträdesdag: 2019-02-01 eller enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2018-01-14
Provanställning om 6 månader tillämpas.
Välkommen in med din ansökan snarast! Rekrytering sker löpande.