Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,2 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter drygt 400 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus som är helägt av Göteborgs Stad.
Beskrivning
På Lisebergs marknadsfunktion är vi 20 medarbetare som planerar, producerar och genomför kommunikationsinsatser i egna, förtjänade och köpta kanaler. En hel del produceras i egen regi, men också med hjälp av byråer. Vårt uppdrag är att med utgångspunkt i Lisebergs styrdokument, varumärkesplattform och gästinsikt stärka varumärket Liseberg och skapa marknadskommunikation som både bygger starka relationer med våra gäster, och ökar försäljningen. Avdelningen är i en spännande utveckling och genomgår just nu en stor förändring för att möta behov och krav från omvärlden och en ökad digitalisering.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en kreativ och producerade art director till Inhouse på Lisebergs marknadsavdelning.
Som art director leder du den kreativa processen och är visuellt ansvarig i projektet, samtidigt som du till stor del också själv producerar. Du samarbetar tätt med övriga roller inom Inhouse, primärt produktionsledare och copywriter, men även grafisk formgivare och originalare och har också ofta direkt dialog med beställare och projektledare.
Ansvarsområdet omfattar all grafisk utveckling och produktion av både print och digitala media, inklusive rörlig media. Du har hög digital kompetens och kan vara med och utveckla denna utifrån Lisebergs behov.
För de marknadsinsatser som Liseberg låter extern byrå utveckla och genomföra, bistår du det kreativa arbetet med att säkra en integrerad och sömlös kommunikation för de delar som Inhouse ansvarar för. Arbetet omfattar även tät dialog, samverkan och överbryggning mellan konceptutveckling som Konstnärlig ledning gör till aktuella marknadsinsatser. Du har kunskaper om hur marknadsföringsprocessen fungerar och om hur man ska nå den tänkta målgruppen.
Kvalifikationer:
Utbildning och erfarenhet:
Personliga egenskaper:
Förutom att dela Lisebergs värdegrund (glädje, säkerhet, omtanke, kvalitet och kreativitet) bör följande egenskaper finnas hos personen:
12-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!