Inaktiv platsannons

KundkommunikatörKundkommunikatörVälkommen till ett apotek med stort Hjärta! i Solna

Kundkommunikat... Kundkommunikat... Apotek Hjärtat söker Kundkommunikat... Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och v...

Om tjänsten

Kundkommunikatör

Kundkommunikatör

Apotek Hjärtat söker Kundkommunikatör

Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med cirka 390 apotek runt om i landet. Från januari 2015 ingår Apotek Hjärtat i ICA Gruppen.

Apotek Hjärtat är med en omsättning på ca 11 miljarder den största privata aktören i branschen. Betydelsen av våra digitala kanaler, med webben som motor för att stärka försäljning och vårt varumärke, ökar hela tiden och under förra året hade vi över två miljoner besökare på vår hemsida. Försäljningen av apoteksprodukter online växer kraftigt och vill du vara med på en utvecklingsresa är det här ett jobb för dig.

Apotek Hjärtat öppnade sin kundkontakt i samband med starten av bolaget 2010. Idag är vi en grupp om 30 medarbetare som via mail, telefon och chatt hjälper våra kunder med 30 000 ärenden per månad. Kunderna kontaktar oss framförallt med frågor om läkemedel, egenvårdsprodukter och e-handel.

Apotek Hjärtats Kundservicefunktion, Kundkontakt, står inför en spännande förändringsresa och vi söker därför dig som brinner för att leverera ett kundmöte i världsklass.

Rollen

Rollen som kundkommunikatör är bred och du hanterar ärenden gällande b.la reklamationer, orderstatus, kundklubbsärenden , navigering på hemsidan och farmaceutiska frågeställningar.  

Rollen som Kundkommunikatör ställer stora krav på initiativförmåga, ansvarstagande och noggrannhet. Då du kommer att möta kunder i såväl telefon som mail och chatt krävs en mycket god kommunikativ förmåga, såväl skriftlig som muntlig. Du har väl utvecklad förmåga att situationsanpassa ditt arbetssätt då ingen dag är den andra lik.

Du välkomnas till en grupp med bra samarbete och en härlig gemenskap. Vi är ett flexibelt, kompetent och glatt gäng som jobbar nära varandra mot gemensamma mål. Vi är idag 30 medarbetare i gruppen och ser fram emot en ny kollega. Placering för tjänsten är på vårt kontor i Solna Business Park. Våra arbetstider är måndag-fredag 08.00-18.00 och lördagar 9.00-14.00 

Vem är du?

Vi söker dig som har:

  • Arbetslivserfarenhet från Kundtjänst/Kundsupport.
  • Förmågan att få kunden att känna sig sedd och hörd.
  • Vana att arbeta mot såväl individuella mål som gruppmål.
  • Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift.
  • Är legitimerad farmacevt och/eller utbildad apotekstekniker.

Det är meriterande om du har:

  • Utbildning inom kundbemötande/kunddialog.
  • Erfarenhet av e-handel.
  • Mycket god teknisk förståelse.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är lyhörd, serviceinriktad och har en professionell framtoning i dialog mot kund. Vidare är du en person som gillar att ta ansvar och som bidrar till gruppens utveckling. Du är en person som förstår vikten av ett väl fungerande samarbete och värnar om att skapa en god stämning på jobbet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning 40 tim/vecka och vi tillämpar provanställning 

Urvalet sker löpande därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2018-12-10. Vill du ha mer information kontakta gärna ngn av kundkontakts gruppchefer Caroline Appelberg, 070-278 36 35 alt.   eller Katarina Arensparr, 076-648 61 20 alt. 

Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej