Inaktiv platsannons

Marknadsansvarig Middagsfrid i Stockholm

Marknadsansvarig... Allmän... Vill du vara en del i att forma hur miljoner människor i världen äter? Middagsfrid...

Om tjänsten

Marknadsansvarig Middagsfrid Allmän information

Vill du vara en del i att forma hur miljoner människor i världen äter? Middagsfrid revolutionerade den svenska matbranschen när vi 2007 introducerade konceptet hemleverans av färdigplanerade matkassar med recept till dörren. Med vår passion för riktigt bra mat vill vi hjälpa familjer att laga god och hälsosam mat i vardagen. Med fokus på råvaror som är färska, tillsatsfria, ekologiska och klimatsmarta, provlagas alla recept i vårt provkök. Middagsfrid är en del av Axfoodkoncernen.

Bli en av oss

Rollen som marknadsansvarig på Middagsfrid innebär operativt ansvar för all försäljningsdrivande kommunikation. 

Rollen innebär att du i nära samarbete med hela organisationen arbetar fram strategier för kostnadseffektiv marknadsbearbetning av kunder i försäljnings- och lojalitetssyfte. Du har ett operativt ansvar för att satta planer genomförs, följs upp och kontinuerligt bevakas för att göra erforderliga justeringar, inom ramen för kostnadsbudget, i syfte att säkra försäljningsmålen.

Det här får du göra

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som marknadsansvarig:

Utifrån målgruppsanalys utveckla och planera kostnadseffektiva försäljnings-kampanjer och content, riktade mot nykund och existerande kunddatabas, primärt inom digitala kanaler.

Projektledning av alla marknadsrelaterade aktiviteter

Målsättning och uppföljning av kampanjer

Optimering av annonsering, partnersamarbeten och digitala kanaler

Budgetansvar – konverterande kampanjer, primärt inom digitala/sociala kampanjer

Driva trafik till Middagsfrid.se och säkerställa att webbplatsen är optimerad för konvertering

Det här förväntar vi oss

För att lyckas och trivas i rollen som marknadsansvarig bör du vara resultat- och affärsorienterad. Du motiveras av utmaningar och en snabbrörlig vardag med höga krav på leveranssäkerhet och uppföljning. Önskvärt är att du har:

Erfarenhet av kampanjaktiviteter, digitala och sociala medier och gärna e-handel

Förmåga att styra, leda och motivera externa partners och interna projektgrupper

Goda kunskaper i Google Adwords, Google Analytics samt SEM/SEO

Kunskap av e-postmarknadsföring

Erfarenhet från arbete med målgrupper och CRM

Du är en proaktiv person som drivs av korta ledtider mellan planering, beslut och leverans. Du är noggrann, vetgirig och affärsmässig med en god samarbetsförmåga. Denna roll kräver ett naturligt ledarskap då du kommer ansvara för att leda marknadsteamet på tre medarbetare i det dagliga operativa arbetet. Du är självgående, ansvarstagande och klarar av att sätta egna och andras deadlines med höga kvalitetskrav. Tjänsten innebär att du är involverad i många delar av företaget och du bör därför tycka om att ha många bollar i luften samtidigt.

Mer information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetet utgår från Axfoods huvudkontor på Torsplan, Stockholm.

Intresserad?

Är du den person vi söker? Skicka ditt CV samt ett personligt brev där du beskriver varför just du är lämplig för tjänsten till  senast den 10 januari 2019. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tillträde sker snarast.

Dela detta jobb

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej