Inaktiv platsannons

Tysktalande ekonomiassistent till internationellt modebolag i Stockholm

Tysktalande ekonomiassistent till internationellt... Till vår kund som är ett expansivt internationellt modeföretag söker vi nu en...

Om tjänsten

Tysktalande ekonomiassistent till internationellt modebolag

Till vår kund som är ett expansivt internationellt modeföretag söker vi nu en ekonomiassistent inom kundreskontra med placering i centrala Stockholm. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till fast anställning direkt hos kund efter 6 månader. Du kommer ingå i ekonomiavdelningen som består av 7 personer och du rapporterar till redovisningschefen.

Arbetsbeskrivning:

Tjänsten innefattar arbete med kundreskontra och fokus ligger på att ge support till både kunder och intern personal. Du arbetar med fakturering, påminnelser, inbetalningar, avstämningar och rapportering.

Du kommer även vara delaktig i arbetet med att effektivisera processen inom kundreskontra. Det är högt tempo och stora volymer varför målsättningen är att öka dessa ytterligare tillsammans som ett team.

Vem är du?                                                                                                                  

Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av kundreskontraarbete. Då tjänsten innefattar kundkontakt, att ta emot kundsamtal och fakturafrågor från Tyskland ser vi att du kan tala tyska för att vara framgångsrik i rollen. Har du erfarenhet av att ha arbetat i några av de större affärssystemen ses det som meriterande, kunden använder idag Navision. Vidare har du även goda kunskaper i MS Office. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. 

Som person ser vi att du strukturerad, ansvarsfull och noggrann. Du kan ta egna initiativ och van vid ett högt tempo. Du öppen och social och gillar att ha många kontaktytor, både internt och externt.

Du erbjuds:

En spännande roll som ekonomiassistent på ett internationellt snabbväxande och kreativt modebolag. Kunden är placerad i trevliga lokaler i city. Tjänsten omfattar heltid med start omgående och ingår i vår uthyrningsverksamhet och du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning.

Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall sophie.hersvall@jurek.se

Om verksamheten:

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Dela detta jobb

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej